Avatar billede unouno Nybegynder
11. oktober 2000 - 10:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

skærm larmer

HEJ HEJ :=)
jeg har et lille problem med min skærm.
når den er slukket så piver den lidt. det er ikke så højt men man kan godt høre det..
det er bare en billig skærm. (kan ikke lige huske hvad det er for en
Avatar billede powell Nybegynder
11. oktober 2000 - 10:58 #1
Det er en spændingsspole der har strøm over sig i standby, det er en fejl du ikke kan gøre det store ved, byt den evt. på garanti.
Avatar billede manon Nybegynder
11. oktober 2000 - 11:09 #2
Som powell siger - det er din spændingsspole der kommer i svingninger - derfor den høje (lidt ale tinitus lyd) hyletone.

Måden at få det fikset på er ved at lakere spolen - dette skal dog køres af en fagmand eller sælgerens værksted.
Avatar billede pladask Nybegynder
12. oktober 2000 - 15:20 #3
Har det samme prob med min Sony. Så jeg lytter med og deler muligvis selv point ud!

;-)
Avatar billede powell Nybegynder
12. oktober 2000 - 15:28 #4
pladask -> dnår du har samme problem, så er det nok også fordi du, har en spole der \"svinger\" når den er i standby, denne spole skal enten skiftes eller som manon skriver lakeres.
Avatar billede pladask Nybegynder
12. oktober 2000 - 19:29 #5
Er det KUN når den står standby? Ups... men min gør det skam også når den er tændt! Har oplevet det med MANGE skærme. Mærkerne var: Hyundai, Targa, ProVIEW og imn egen Sony.

Nu er det dog lang tid siden den sidst har gjordt det, så måske var det bare en \"face\"!;-)

pladask out...
Avatar billede bronze Nybegynder
12. oktober 2000 - 20:25 #6
Manon og Powell har ret, det er spolen der skal lakeres :)
Avatar billede powell Nybegynder
13. oktober 2000 - 07:48 #7
pladask -> Det er ikke tale om en fase hvor den gør det og en fase hvor man ikke gør det. Normalt er det sådan at man bedst kan høre tonen når skærmen står i standby, her larmer afbøjningshimstregimsen nemlig ikke, hvis du har lagt mærke til den når monitoren også har været i normal brug har den været ulidelig. Geunden til at lyden nu er stoppet er fordi spollen har givet sig så meget at den ikke kan stå og svinge ved den frekvens du kan høre.
Avatar billede pladask Nybegynder
13. oktober 2000 - 10:56 #8
ok... Men betyder dette at jeg skal leverer den til min forhandler, og så få den fixet?

På forhånd tak.

Jeg opretter et spørgsmål med lidt point;-)

MVH.
pladask
Avatar billede powell Nybegynder
13. oktober 2000 - 11:02 #9
Hvis den eneste defekt er at den har stået med en hyletone, og den ikke gør det længere, så er det lidt svært at bilde sin forhandler ind at det kan være et problem.

Men når man støder på en sådan skærm, hvor den står og larmer, jamen så ville jeg da få den byttet, man kan jo ikke arbejde med en tinituslyd konstant. Så længe der er garanti på dyret, skal man da absolut udnytte dette, ved den mindste defekt, som kan påvises til fabrikations fejl/mangler.