Avatar billede timmelimsen Nybegynder
18. november 2002 - 12:03 Der er 5 kommentarer

Digitalisering - forkert störelse

Hej.

Jeg har en DV afspiller, et firewire kort og Adobe Premiere/After Effects.
Jeg pröver at digitalisere i framesize 720 * 576 / 25 frames per sek.
Men avi filen jeg får ud af det, virker i 100% halvt så stor som den burde väre.
Alt burde väre korrekt indstillet, har sågår prövet i XP's moviemaker, og digitalisere i dens DV-AVI indstilling (720 * 576), men samme resultat.

Når jeg smidder klippet ind i after effects, virker det som om at klippet har rigtig störrelse, men der er grove linier ind over, som om at det er blevet forstörret.

Håber i kan hjälpe.

/T.
Avatar billede timmelimsen Nybegynder
18. november 2002 - 12:10 #1
Jeg skal lige tilföje at hvis jeg ser egenskaberne for mit klip, er dimensionerne korrekte, men den er altså kun halv störrelse på 100% i windows media player.

/T.
Avatar billede timmelimsen Nybegynder
18. november 2002 - 12:56 #2
Og at jeg sidder på XP.
Avatar billede jensendk Nybegynder
18. november 2002 - 12:59 #3
Skal du bruge AVI filen direkte? Windows mediaspiller skodder gevaldigt i størrelsen ved afspilning af mine AVI ting.

Konverterer jeg til MPEG2 og bruger en anden afspiller virker det perfekt..
Avatar billede jensendk Nybegynder
18. november 2002 - 13:26 #4
Hvilke versioner bruger du forresten?
Avatar billede timmelimsen Nybegynder
01. marts 2004 - 19:48 #5
luk