Avatar billede dipo Nybegynder
18. november 2002 - 11:13 Der er 7 kommentarer

Database med postnummer, kommune og amt

Hej,

Kunne det tænkes at der var en (eller flere) som har en database liggende med:
Postnumre
Kommuner
Amter

For hele Danmark.

For dette vil jeg gerne give flere point (200 er max, men kan oprette flere spørgsmål, så du/I evt. kan få 1000 - 2000 point for arbejdet.)

På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2002 - 11:15 #1
"200 er max, men kan oprette flere spørgsmål, så du/I evt. kan få 1000 - 2000 point for arbejdet."

Læs lige reglerne igen :)
Avatar billede snowball Novice
18. november 2002 - 11:16 #2
Mht. at du vil give flere end 200 point, så synes jeg lige du skal læse punkt 2.1.15 på http://www.eksperten.dk/regler.phtml ! ;)

Snowball
Avatar billede soreno Praktikant
18. november 2002 - 11:19 #3
postnumre kan du finde her:
http://www.postdanmark.dk/postnumre/postnr.xls

så kan du selv konvertere til rette format.
Avatar billede dipo Nybegynder
18. november 2002 - 11:23 #4
el_barto og snowball:

Undskyld, havde ikke lige set det.

Men så må jeg så sige at i kan få de 200 point så. :)

Vel at mærke hvis i har en database jeg kan bruge.

Jeg har været inde på postdanmark, og set den postnr database, men den var ikke god nok.

Der er kun postnummer som er opdelt med by.

Det skal være postnummer som er opdelt med amter og kommuner også.
Avatar billede soreno Praktikant
18. november 2002 - 11:26 #5
Ok, men
Nogle postnumre deles i flere kommuner.
F.eks. "Voldby" hører til Nørre-Djurs kommune, men har postnr. 8500 hvilket hører til Grenaa.
Avatar billede dipo Nybegynder
18. november 2002 - 11:35 #6
Ja, det ved jeg godt. Det kan jo laves om ved hjælp af relationer mellem databaserne...
Avatar billede soreno Praktikant
18. november 2002 - 16:32 #7
Prøv at kigge lidt på:
http://www.dicar.dk/data/PSTKOM02P.xls

(Har ikke selv testet - ingen excel på min computer.)