Avatar billede flemming-s Nybegynder
17. november 2002 - 23:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sikkerhedskopi til CD i Win XP Pro

Vejleding i at bruge sikkerhedskopering til CD ønskes.
Jeg vil gerne kunne difinere hvilke filer jeg gerne vil have en opdateret sikkerhedskopi af. Kan jeg gå ind i et stifinder ligende systen og afkrydse de filer jeg gerne vil kopiere?

Mit mål vil være at gemme følgende følgende :
Dokumenter
Billeder
Foretrukne
(Måske Mp3 filer)

Dertil kommer(og her får jeg især brug for hjælp )
Outlook Expres email adr
Outlook Expres mails
Outlook Adr liste
Outlook Kalender,noter,opgaver
Dawnloadede programmmer
Clip Cash data
Hombanking data
Opsæting til ADSL
start-diskette

Det hele skal bruges i forbindelse med at jeg skal geninstallere min PC.( er der noget jeg har glemt?)

Er >> Systemvæktøj ->sikkerhedskopi den samme "program" som automatisk dukker op hver gang jeg starter min PC hvor der spørges til om jeg vil lave sikkerhedskopi til CD?
Avatar billede trustanubis Nybegynder
18. november 2002 - 00:25 #1
de øverste ting smider du bare på en skive.
resten kan du også bare smide på en skive det skal virke det gjorde det for mig.
Homebanking det kan du ikke gemme men du har vel din nøgle så du bare kan starte igen efter geninstallation.
prøv det jeg håber det lykkedes for dig. held og lykke
Avatar billede hcma Novice
18. november 2002 - 01:39 #2
Din homebanking-nøgle-kode må være mulig at eksporterer(kopiere) til en diskette eller CD, hvorefter du bare importerer igen når dit system kræver.
Sådan virker det hos min bank.
m v h
Catbody
Avatar billede hcma Novice
18. november 2002 - 01:41 #3
Alt vedr. din mail og internetopsætning kan du bare eksportere via Filer - eksporter o.s.v.    eller Funktioner - konti - eksporter

m v h
Catbody
Avatar billede flemming-s Nybegynder
22. november 2002 - 15:28 #4
Jeg vil gerne at jeg en gang for alle får difineret de filer jeg vil sikkerhedskopire. Og at jeg bruger det system (kopi til CD) som popper op hvergang jeg starter computeren.
Hvordan gør jeg det ? Konkret vejleding ønskes!
Avatar billede bagh Nybegynder
26. november 2002 - 20:35 #5
en god ting er at man på sin maskine har mere end 1 drev.  Hvis du kun har C så kan det blive lidt juks, så derfor kan det anbefales at man har 2 drev eller flere, hvor man så har gemt sine dokumenter mp3 m.m.  Men du bruger da ikke både Outlook X-press og Outlook??  For med Outlook kan du bare lægge PST filen over på eks. D, for i PST filen ligger både adresser og mailfilerne.  PST filen finder du via en commandprompt og fra roden i C "dir outlook.pst /s" hvor du så arbejder dig ned eks. "cd doc*\" stjernen betyder at du ikke behøves og skrive hele folderen's navn men kan nøjes med 2-3 første bogstaver...  Når du så har fundet PST filen flytter du den "move outlook.pst d:\outlook" og når du starter outlook op igen bliver du bedt om at pege på filen, luk ned og start op igen.  Backup af C kan løses nemt ved hjælp af Norton Ghost og da den imagefil vil fylde mere end 650/700 mb kan den splittes op (kan ikke syntaks i hovedet, men den findes i hjælpefilen) og syntaks kan sættes ind i en bat fil på en 98 boot disc.  Jeg bruger det med held selv.  Så laver ghost 2-3 filer som nemt og bekvemt kan lægges over på cd'er.. & ved koks reetablering i løbet af godt 10 min.  Det ligesom det jeg kan bidrage med.
Avatar billede flemming-s Nybegynder
13. december 2002 - 00:54 #6
jeg savner konkret vejleding