Avatar billede ulrich_g Nybegynder
17. november 2002 - 13:55 Der er 12 kommentarer

Forkerte farver med TVTool

Hejsa derude.

Forleden fandt jeg det smarte lille tvtool, og fik sent signal til flimmeren. Men farverne er helt forkerte. Windows elementer er skrigende grønne. Og altså kun på fjernsynet.
Den er sat til PAL (andre giver sort/hvid)

Jeg har andre problemer med kortet også (Grafikfejl, infinite loop osv hehe). Men er kørt lidt fast, så alt info er meget velkommen :)

Athlon 1300
Palit Geforce4 Ti4200
Win XP

Ps Kan ikke sige hvordan farverne i film ser ud på TVet, da maskinen crasher HVER gang jeg prøver at afspille en film.
Avatar billede nfotx2 Nybegynder
17. november 2002 - 13:58 #1
hmm.. jeg plejede at bruge det medfølgende program til mit ATI grafikkort, men efter jeg begyndte at bruge xp, har jeg haft samme problem som dig.
Avatar billede hermandsen Juniormester
17. november 2002 - 15:27 #2
Sidder stikket som det skal? Det kunne godt lyde som om at den røde farve ikke har noget forbindelse! Ellers så kig i dine gamma-indstillinger for skærmen!
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
17. november 2002 - 15:32 #3
TvTool skodder overdrevet meget! Jeg har prøvet det 2 gange (forskellige versioner) og begge gange har jeg måtte formatere computeren for at kunne komme ind i Windows igen.

Bare installer den nyeste Detonator driver (kan downloades fra www.nvidia.com under Drivers). Højreklik så på dit Skrivebord -> Egenskaber -> Fanebladet Indstillinger -> Knappen Avanceret -> Fanebladet Geforce4 -> Tryk på Device Selection hvis det ikke allerede er valgt -> Tryk på "TV" og vælg "Registrer skærme" -> OK.
Avatar billede ulrich_g Nybegynder
17. november 2002 - 16:26 #4
Hehe typisk. Nu virker det som det skal. Rodede lidt rundt med drivere og indstillinger til div hardware. Fik maskinen til at crashe med TvTool aktiv - det fik åbenbart gang i nView som jeg ikke kunne bruge før. Perfekt :)

Men jeg fryser/crasher stadig bare jeg rører en avi film :/
Nogen der kan knække den?
Kan det have noget at gøre med at grafik kortet deler resourcer med noget PCI/AGP port halløj? (ja undskyld, er ingen ekspert :P)
Avatar billede ulrich_g Nybegynder
17. november 2002 - 16:28 #5
Fiskesuppe: Detonator 40.72 virker ikke. Får skærmen til at blinke med 3-5 sek mellemrum, og efter 1-2 min går den helt i stå.
Avatar billede hermandsen Juniormester
17. november 2002 - 16:39 #6
Prøv med BSPlayer!
http://www.divx-digest.com/software/bs_play.html

Der kan du eventuelt vælge en anden skærm hvis du bruger multi-skærme...
Avatar billede ulrich_g Nybegynder
21. november 2002 - 13:15 #7
Hmm har prøvet et par gange nu, med forskellige drivere/indstillinger. Uden held.
BSPlayer kan køre en film et par sekunder inden maskinen fryser. Med WMP sker det med det samme.
Jeg har på fornemmelsen at der ikke er hardwarefejl (kortet er helt nyt, og jeg havde lign problemer med mit gamle kort). Hvad kan det så være? :)
Avatar billede hermandsen Juniormester
21. november 2002 - 13:22 #8
Driverfejl?
Avatar billede ulrich_g Nybegynder
21. november 2002 - 14:16 #9
Driverfejl?
Avatar billede hermandsen Juniormester
22. november 2002 - 12:38 #10
Ja, kunne det være en driverfejl?
Avatar billede ulrich_g Nybegynder
22. november 2002 - 16:39 #11
Hvordan undersøger jeg og retter det? Har hentet driverne hos nVidia.
Avatar billede hermandsen Juniormester
24. november 2002 - 18:06 #12
Jeg aner det ikke...
Når man er ved det punkt hvor man ikke ved en skid om hvad man skal gøre, så bør man starte med fra en ende af og så ellers elliminere alle de problemer der nu kunne være! ;)