Avatar billede mulde Nybegynder
10. oktober 2000 - 23:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Næsten helt død pc

Jeg har købt et brugt mobo ( super 7 ) med tilhørende AMD k6-2 cpu. Ligeledes et nyt kabinet. Når jeg prøver at starte pc\'en begynder strømforsyningens blæser at køre, der er konstant lys i HD lampen og keyboarded blinker en gang. Der sker intet på skærmen som heller ikke tænder selv.
Når powerknap holdes inde i 15 sek. slukkes pc som den burde. Derudover sker der absolut intet. HJÆLP !!!!
P.S Cpu har været afprøvet i anden PC og virker.
Avatar billede mussle Nybegynder
10. oktober 2000 - 23:30 #1
Har du checket at RAM-modulerne sidder rigtigt...og at skærmkortet sidder rigtigt.
Det lyder som om at skrærmkortet ikke sidder rigtigt
Avatar billede mulde Nybegynder
10. oktober 2000 - 23:36 #2
Ram modul afprøvet i anden slot samt anden maskine. Skærmkort udskiftet med AGP kort og desuden PCI grafikkort afprøvet i alle slots.
Avatar billede codemon Nybegynder
10. oktober 2000 - 23:51 #3
Har du prøvet og koble alt fra undtagen grafikkort og diskettedrevet.
Tjek evt. kontroller-kortet og tag skruerne ud af bundkortet - de kan lave en kortslutning (dog yderst sjældent).
Avatar billede teknik Juniormester
10. oktober 2000 - 23:52 #4
- Fjern alt, som kan undværes og evt. forårsage problemer...dvs. fx. lydkort, netkort

Kontroller at skærmen  fungerer på en  anden maskine.

Hjælper det heller ikke, så er dit MB med 95-98% Sikkerhed dårligt/dødt.

Det kan skyldes en beskadiget BIOS, men det kan dårligt betale sig at forsøge rep/udskiftning.
Hvis du stiller diagnosen \"Gået til de evigebundkort marker ...\", så drop en linie eller to her.
Har muligvis et kort eller en BIOS chip du kan bruge, afhængig af hviken CPU og hvilket bundkort vi taler om.
...Sad CPU på, eller var den \"løs\"...(hvis \"løs\", check frekvenssetting på MB)

mvh:-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
10. oktober 2000 - 23:53 #5
Ups - delvist samme ide som codemon - samme tid
Avatar billede dr.com Nybegynder
11. oktober 2000 - 01:29 #6
Oplevede engang samme problem, jeg havde vendt IDE kablet forkert, der var ingen \"tap\" på.
Avatar billede mulde Nybegynder
11. oktober 2000 - 22:49 #7
Til Teknik.

Efter at have prøvet de muligheder som der er beskrevet er jeg kommet til den konklusion at bios\'en sandsynligvis er strøget. Der sker stadig intet.

Så hvis du mener du har et kort eller en bios der kan anvendes så skriv lige. Du får lige følgende informationer:
Cpu  : Amd k6-2 350 Mhz (socket 7)
Bios : Award bios PCI/PNP 586 ( 148139362 ). Bios version er 1.15JI33, PCB No 2.
Bundkort : FIC PA-2013

Håber det er de oplysninger du skal bruge.
Avatar billede bronze Nybegynder
12. oktober 2000 - 20:30 #8
Er du sikker på at du har clocket svinet rigtigt?

AMD K6-II 350 skal køre 100Mhz på FSB og clocken skal være 3.5\".  Volten til denne kan jeg ikke huske, men det står på cpu\'en. Dobbeltcheck dette, den kunne stå forkert. Det er her vigtigt at kører med 100Mhz SDRAM. Bruger du SIMM skal du køre 66Mhz på FSB og så dele 350/66. Du må heller ikee mixe mellem ram, altså ikke SIMM og SD sammen.
Avatar billede teknik Juniormester
12. oktober 2000 - 20:41 #9
>>mulde Har ikke lige info(hardware) her på stedet...pga. travlhed får jeg formodentlig (desværre) ikke svaret før i næste uge  :-/