Avatar billede tynsk Nybegynder
17. november 2002 - 12:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

BIOS

Hvordan reseter jeg biosen på et:
ms6156 - bundkort
Avatar billede fido82 Nybegynder
17. november 2002 - 12:08 #1
piller batteriet ud, og venter en halv time, eller kortslutter de to poler, mens du har batt ude
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. november 2002 - 12:24 #2
det er som regel ikke nødvendigt med en halv time, Cmos mister omgående alle satte værdier og går i Default mode.
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
17. november 2002 - 12:25 #3
på dit bundkort er der en jumper der skal aktiveres imens maskinen er slukket.du skal kikke i din manual efter factory reset.

der er ingen grund til og pille batteriet ud,du kan risikere og knække de små tapper der holder det flade batteri nede i dens sokkel ved og gøre det.
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
17. november 2002 - 12:26 #4
jumperen skal kun være på et par sek og skal fjernes igen
Avatar billede jefa Nybegynder
17. november 2002 - 13:36 #5
Clear CMOS Jumper: JBAT1 på bundkortet
Avatar billede tynsk Nybegynder
17. november 2002 - 15:03 #6
Jeg installerede en bios opgradering, denne opgradering har været noget lort, så den ville ikke starte.
Derfor vil jeg resete biosen.
Jeg har haft batteriet ude i ½ time, men der sker intet, den stadig sort når jeg starter op.
Jeg har ikke fået manual med, da jeg købte pc`en. Så jeg vil godt give point til en der finder manualen på nettet, hvis der står hvilke jumpere jeg skal rode med, før den restarter.
Avatar billede ullum Praktikant
17. november 2002 - 15:05 #7
hvis du har opdateret din bios er den gamle væk derfor kan du ikke resette dig ud af problemet
Avatar billede tuctoh Nybegynder
17. november 2002 - 15:05 #8
tjaa, hvis du flashede din bios, og smadrede den, kan du lige så godt købe en ny bios...
Bios er kaput.

Der er dog en måde, hvis du har adgang til et andet bundkort 100% magen til, at resette bios... det består af at pille selve bios chippen ud mens comp kører, insætte den defekte etc...
Jeg vil stærkt fraråde dig det.

Det eneste du kan gøre er at ringe rundt til forhandlere og høre hvem der har en bios chip... eller i sidste ende købe et nyt bundkort.
Avatar billede tynsk Nybegynder
17. november 2002 - 15:09 #9
Ok, så må jeg vente til på tirsdag, der får jeg nyt mobo. Skulle bare lige se om jeg kunne få det til at virke :)