Avatar billede un1c0rn Nybegynder
17. november 2002 - 00:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

SVHS til RCA signal converter

Kan nogen her forklare mig hvordan eller lave en converter der laver selve signalet om fra SVHS til RCS - altså ikke kun selve stikket for sådan et har jeg - men derimod lave signalet om så mit tv kan håndtere det ? Hvis du kan lave det for mig kan vi altid snakke om en pris
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2002 - 00:15 #1
Køb det i en elektronikbutik, det koster maks 20 kr.
Avatar billede un1c0rn Nybegynder
17. november 2002 - 00:17 #2
nej for de laver bare stikstandarden om IKKE SIGNALET ! har prøvet i 4 butikker idag..
Avatar billede mekaniker Nybegynder
17. november 2002 - 01:49 #3
Her kan du finde oplysninger om hvordan converteringen laves

http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/svideo2cvideo.html

//Mekaniker
Avatar billede mekaniker Nybegynder
17. november 2002 - 01:49 #4
Her kan du finde oplysninger om hvordan converteringen laves

http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/svideo2cvideo.html

//Mekaniker
Avatar billede un1c0rn Nybegynder
17. november 2002 - 03:47 #5
Er du sikker på at denne guide laver om på selve signalet og ikke kun stik standarden ?? for det andet er useless.. ??
Avatar billede mekaniker Nybegynder
17. november 2002 - 12:37 #6
Det er jeg helt sikker på
Det du kalder RCA det er kun stiktypen, det hedder på dansk phonostik.
Selve signalet du gerne vil have ud hedder "composit" og som navnet angiver er det et sammensat signal.
Den eneste forskel som er på SVHS og composit er, at i SVHS'n trækker man crominans i den ene ledning og Luminans i den anden.
I et composit er disse bare lagt sammen i en ledning.
Som du kan se af tegningen lægger man disse sammen med en lille kondensator.

//Mekaniker

PS. jeg har selv brugt denne hos en af mine venner, fra hans computer til et gammelt fjernsyn som ikke havde SVHS, og det virker upåklageligt.
Avatar billede un1c0rn Nybegynder
17. november 2002 - 13:39 #7
tusind tak - jeg prøver mig lige frem :D