Avatar billede mecca31 Nybegynder
16. november 2002 - 19:50 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hjælp!!!!!!

Jeg har problemmer med min comp, jeg har lige fået ny HD og nyt styresytem, derer ingen ting inde på den, anten OS
Det vil sige hvis den står lidt selv i måske en time så fryser skærmen
Jeg har et soltek bundkort i og jeg har en amd athlon xp 1800+ cpu i og så har jeg pqi ram i

Er der ngoen der har en anelse om hvad det kan være???
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2002 - 19:52 #1
Avatar billede avlund Nybegynder
16. november 2002 - 19:53 #2
westhi... er der ikke også et rush.dk-billede til forvirrende og lemfældig grammatik og stavning?
Avatar billede avlund Nybegynder
16. november 2002 - 19:54 #3
Til spm-stilleren: tjek dine drivere, og derefter dine jumpere.
Avatar billede mecca31 Nybegynder
16. november 2002 - 19:56 #4
Det har jeg gjort.. Jeg har hørt noget om at Pqi ram kunne have noget med det at gøre, men ved ikke..
Den havde kørt hele natten uden at gå i stå, og da jeg kom hjem installered jeg nogen programmer bla. flash fxp og nero og icq
Avatar billede avlund Nybegynder
16. november 2002 - 19:59 #5
Jeg har personligt kun gode erfaringer med PQI-RAM, men der findes altid brodne kar.

Dvs. at den kørte fint indtil du begyndte at hælde alle mulige andre programmer oveni?
Avatar billede mecca31 Nybegynder
16. november 2002 - 20:02 #6
Yep jeg ved ikke om det kan være Vcool, men ellers har jeg også fået ny Brænde, men det er som om at det kun er når jeg downloader, men er ikke sikker
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. november 2002 - 20:47 #7
Er det bare mig, eller lyder dette ikke som et potentielt varmeproblem på grafikkortet. Prøv at kontrollere din køling på dit grafikkort, hvis du ikke har blæsere på så køb en blæser og monter den på grafikkortet
Avatar billede mecca31 Nybegynder
16. november 2002 - 21:02 #8
jamen ejg har Køler på mit grafikkort, jeg har min comp mistænkte for at enten er det ramene eller så er det netkortet, for når jeg downloader så har den med at gå i stå
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. november 2002 - 21:08 #9
Det kan sagtens være ne af de to du nævner. Det kan du kontrollere ved at låne en komponent du ved virker og så forsøge at køre med dem en tid.

Mit  problem er at det sker efter en (halv)fast tid (cd. en time) det for mig til at foreslå en af to ting, Varme eller memory leak. Hvis du er sikker på at dine komponenetr er kølet godt nok, så kan memory leak være en option.

Har du updatet dit styresystem og dine applikationer med alle patches, sikkerheds updates og service packs. Hvis ikke så gør lige det som det første. Det kan løse problemet
Avatar billede mecca31 Nybegynder
16. november 2002 - 21:09 #10
Yep jeg har opdateret det hele

Ellers så har jeg skiftet Mit Netkort ud og så nu ved jeg godt nok ikke med ram!! Har du haft samme problem?? hvad sker der helt precist ved dig??
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. november 2002 - 21:54 #11
Jeg er ansvarlig for et net med mere end 180 maskiner plus godt 100 stand alone, så jeg ser en del forskellige problemer. De problemer hvor maskinerne fryser er normalt enten varme, ram fejl eller memory leaks. Det første løses med køling, det andet med skift af ram klodser og det sidste med opdatering af styresystem og applikationer.

Har du nogle specielle applikationer kørende. Det kan godt være ret små programmer der langsomt fylder hukommelsen op
Avatar billede mecca31 Nybegynder
16. november 2002 - 22:45 #12
Okay så ved du jo en del om det:-) Men jov jeg har som sagt vcool inde og så har jeg flash fxp inde, jeg tror måske det har noget med netkortet at gøre, men er ikke sikker

Øhh jeg lå vCool ind en gang før for ca 1 år siden, der frøs den også umidelbart efter at jeg installerede det, så af installerede jeg det program og så holdt den op, det er bare som om at selvom at jeg har afinstaleret Vcool den her gang så gør den det igen, men den har ikke gået ned siden jeg afinstalerede alt på nær cute ftp og så har jeg sat andet Netkort i , men hvor stor er sandsynlighedden for at det er netkortet
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. november 2002 - 22:59 #13
Her er hvad jeg ville gøre.

Lån et netkort eller køb et nyt (koster ca. 130 kr) og sæt det i, hvis problemet forsvinder smides det gamle væk. Hvis ikke så.

Reinstaller hele systemet, incl updates af styresystem og applikationer (og undlad vCool)
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. november 2002 - 23:41 #14
Takker for point. Hvis intet af ovenstående virker, så kan det være bundkortet der er røget sig en tur