Avatar billede zytax Nybegynder
16. november 2002 - 18:01 Der er 5 kommentarer

Fejl under installation af FreeBSD

jeg er ved at installere FreeBSD for første gang, og det hele går fint efter Handbook'en jeg fandt på FreeBSD.org, men da den begynder at installere filerne, melder den nogle fejl.
En af dem der kommer op ige og igen lyder

Add of package XFree86-libraries-4.2.0_1 arborted, error code 1 -
Please check the debug screen for more info.

Nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede sukos Juniormester
16. november 2002 - 18:17 #1
måske, :
Det kan der jo godt være en "bug" hvor du under installastion får muligheden for at installere noget som ikke findes på cd'en du installerer fra, men det kan du jo så altid hente efter en install! :O))))))
Avatar billede zytax Nybegynder
16. november 2002 - 19:04 #2
hvordan kan det være når det er en fil der depended fra de andre filer?

Kan det lade sig gøre at lave en så stor bug, at den brokker sig over den samme fil, omkring 80 gange, i løbet af en installation ;)
Avatar billede kokanin Nybegynder
05. juni 2003 - 21:55 #3
Er det -mini.iso du installerer fra? Den indeholder kun 'base-systemet' - som ikke inkluderer xfree86.
Avatar billede simonvalter Praktikant
01. august 2003 - 07:52 #4
hvis det er tilfældet så skal du instalere resten fra ftp
.. ellers prøv at hente freebsd 4.8
om ikke andet var det måske på tide at få lukket .. eller deltage i spm.
Avatar billede vjacob Nybegynder
22. februar 2004 - 21:20 #5
Du kan også prøve 1.6.1 fra www.netbsd.org (ved godt det ikke er freebsd, men netbsd).