Avatar billede godske Nybegynder
16. november 2002 - 16:39 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

slukker efter ca. 5 sek

SÅ snart jeg tænder min comp. går der 5 sek og den slukker automatisk...

Jeg har pillet alt ud undtagen bundkort, cpu og køler men problemet er der stadig.

Nogen der har prøvet det før eller er det mit bundkort det er galt med?

- Godske
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
16. november 2002 - 16:40 #1
prøv med andet ram eller har du flere moduler i så pil et ud eller byt rundt på dem men kun 1 i
Avatar billede godske Nybegynder
16. november 2002 - 16:45 #2
har jeg prøvet. har kun 1 modul i og har prøvet at skifte dem rundt

men problemet er der stadig :-(
Avatar billede godske Nybegynder
16. november 2002 - 16:52 #3
men det er måske mine ram... hvis jeg tager dem ud kører den faktisk noget længere tid ( men bibber jo self. pga af manglende ram )
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
16. november 2002 - 16:56 #4
prøv med en anden strøm forsyning
Avatar billede godske Nybegynder
16. november 2002 - 17:08 #5
gør heller ikke nogen forskel :-(
Avatar billede 4b4dk Nybegynder
16. november 2002 - 17:09 #6
1) Det kan være strømforsyningen.. 2) Dine ram kan også være skylden. men computeren går for det meste fast, og genstarter ikke! 3) Det kan også være din bios der er fucked, og genstarter din spand.. prøv evt en bios update! :)
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
16. november 2002 - 17:30 #7
pkt 1,2er prøvet

prøv med et andet skærm kort du skal igennem udelukkelses metoden
Avatar billede godske Nybegynder
16. november 2002 - 17:35 #8
Jeg har prøvet at skifte strømforsyning... no luck

Jeg har desværre ikke andre DDR ram liggene så jeg kan ikke afprøve nogle andre af dem

Min cpu er helt ny så jeg har slet ikke været inde i bios og har heller mulighed for at komme det, da den slukker efter få sek.

Med skærmkort i sker der helt det samme ... men den burde da kunne stå og køre uden skærm kortet i...
Avatar billede kaz911 Nybegynder
16. november 2002 - 17:39 #9
hvilken CPU er det - Intel slukker selv når den bliver for varm....

AMD cpu'er slukker selv - hvis bundkortet er udstyret med følere - og bios kan.

Får du ikke nogen fejl beskeder? (hverken BEEP BEEP eller andet?)

Prøv at slå "Udvidet memory test til i bios - og/eller sæt bios til "load safe settings")

mvh
Avatar billede kaz911 Nybegynder
16. november 2002 - 17:40 #10
btw. bios kan resettes via jumper på motherboard..
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
16. november 2002 - 17:40 #11
er det et nyt bundkort ?

prøv uden skærmkort slukker den så også
byt rundt på portene (pci)
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
16. november 2002 - 17:40 #12
vedr reset at mb der må ikke være strøm på imens du resetter mb !
Avatar billede godske Nybegynder
16. november 2002 - 18:00 #13
Det er en AMD Athlon XP 2400+/266 sok og jeg har et microstar KT3 Ultra-2, RAID KT333 bundkort.
Alt er helt nyt og hvis jeg starter den op ( med eller uden grafik kort ) uden ram kommer der self. de 3 gange "beeep" og så lukker den ned.
Hvis jeg har ram i lukker den bare ned efter ca. 3 - 5 sek. Jeg kan ikke komme ind i bios ( og har ikke været det da den lukker ned )

Har også reset mit mb uden held
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
16. november 2002 - 19:04 #14
passer dit ram til bundkortet ?
Avatar billede godske Nybegynder
17. november 2002 - 10:26 #15
ja
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
17. november 2002 - 11:14 #16
har du sat rammen i de rigtige slot 1-2-3 har du fx kun 1 modul skal det sidde i 1
Avatar billede godske Nybegynder
17. november 2002 - 19:58 #17
jeg har kun det ene modul og jeg har prøvet både slot 1, 2 og 3
Avatar billede godske Nybegynder
16. november 2003 - 11:58 #18
fandt aldrig selv fejlen
Avatar billede catter Nybegynder
28. november 2003 - 10:58 #19
Prøv engang at vende CPU køleren, hvis du har vendt den forkert mht. "puden" under køleren vende den 180 grader!!!