Avatar billede riejensen Nybegynder
10. oktober 2000 - 19:00 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Stoooooore ting

Mine \'ting\' er bare så store ! Hvordan får jeg dem ned i normal størrelse ??

Har rettet til i kontrolpanel, så alt tekst kun er max 8p...

Men ex. dialogbokse, word, denne ekspert er stadig store...

Handicapindstillinger er ikke sat til - der er desuden ikke noget med størrelsen...

Nogen der kan hjælpe ??
Avatar billede gauntlet Nybegynder
10. oktober 2000 - 19:04 #1
ja..

Det du skal gøre er følgende:
* højreklik på skrivebordet
* vælg egenskaber
* vælg sidste faneblad \"skærmindstillinger\"
* Vælg en højere opløsning, f.x. 1024*768

Hvis du ikke kan vælge en højere opløsning: så tjek om der står \"Fejlsikret Tilstand\" i alle hjørnerne på skrivebordet, hvis der gør det, er det et spørgsmål om at genstarte pcen, til normal boot.

Held og Lykke

//gaunt
Avatar billede groggy Nybegynder
10. oktober 2000 - 19:22 #2
Som gauntlet siger lyder det som om det er din opløsning der er ret lav. Sæt den op og det burde være normalt igen. :)
Avatar billede riejensen Nybegynder
10. oktober 2000 - 20:38 #3
Alle andre pc\'er jeg kender, med opløsning 800x600 har \'plads til\' hele ekspertens side.
Men på min arbejdspc (pc#2), er der ikke. Alle dialogbokse er så store at de fylder 1/3 af siden.

Det pudsige er - hvordan skal jeg dog forklare det - en \'normal\' pc, 15\" skærm, 800x600 viser f.ex. eksperten\'s side [sådan her ud med 12pitch] hvilket må være den korrekte måde.

Men på pc#2 ser siden [s å d a n  h e r u d] som om, der er skrevet med 22pitch.

I word resulterer det i, at for at se lige så meget som med 100% på en normal pc, skal jeg ned i 70%

:-(
Avatar billede sen8or Nybegynder
11. oktober 2000 - 11:07 #4
Hejsa RieJensen,

Du har to muligheder: Internet Explorer - Tools - Text Size - Small eller Smaller.

Eller også egenskaber for skærm og så Appearance og så textsize.

Med venlig hilsen
SEN8OR

Avatar billede slipknot Nybegynder
11. oktober 2000 - 11:15 #5
højreklik med musen, så du kommer ind på skærmindstillingerne, så klik dig ind på skærm, og´så nede i hjørnet er der en knap der hedder instillinger, klik på den, og derinde kan du vælge imellem store og små ikoner.

Avatar billede riejensen Nybegynder
11. oktober 2000 - 16:36 #6
Okay - så langt så godt - med hjælp fra sen8or og slipknot !
Har været inde i Explorer -tools - text size - den stod på 120 !!!!
Nu har jeg prøvet at vælge både store skrifttyper(det kunne være det samme) og små skrifttyper .
Små skrifttyper får dialogboksene osv til at være normale. Godt.

Tilbageværende problem er, at på denne her side på eksperten, kan jeg godt se hvad der står i selve spørgsmålene/kommentarerne, men ude hvor vi kan se hvem der har svaret hvornår - er teksten mildest talt utydelig.
Den ligner for det første 8 pitch, men er også \'udtværet\' og praktisk talt ulæselig.

Hvad styrer størrelsen her ?
Avatar billede riejensen Nybegynder
11. oktober 2000 - 16:40 #7
Explorer - vis - teksttørrelse - vælg fra størst til mindst.

Den stod nu på mindst - sætter den op til mindre -nu kan jeg se hvad der står !
Avatar billede riejensen Nybegynder
11. oktober 2000 - 16:45 #8
Takker for hjælpen - håber pointfordelingen er ok !
Avatar billede gauntlet Nybegynder
12. oktober 2000 - 23:47 #9
RieJensen: Det er jo helt op til dig, hvordan du kunne tænke dig at fordele points ;o)