Avatar billede jesperc5 Nybegynder
16. november 2002 - 03:46 Der er 6 kommentarer

Rulle box

Hejsa!

Jeg vil gerne lave en tabel/box, hvor der så skal være en rulleknap ude i højre side.

Har prøvet at søge efter koden, men kan intet finde. Er der nogen her inde som kan hjælpe?
Desuden: kan du/I give mig et xempel på hvordan det skal struktureres, dvs. med en tekst osv?

På forhånd
tak
Jesper
Avatar billede boooboo Nybegynder
16. november 2002 - 03:59 #1
Hvad tænker du på? Ligesom her på eksperten, bare hvor der er en ruller istedet for den kæmpe ting når man vælger kategori?
Avatar billede boooboo Nybegynder
16. november 2002 - 04:01 #2
For så skal du jo bare definere størrelsen i højde på 'rulleren' ...
<select name="blabla" size="8">
Avatar billede knudgert Nybegynder
16. november 2002 - 08:30 #3
<form>
<select style="width: 150px"
onChange="window.open(this.options[this.selectedIndex].value,'_self')">
<option selected>vælg et link</option>
<option value="link1.htm">Link1</option>
<option value="link2.htm">Link2</option>
<option value="link3.htm">Link3</option>
</select>
</form>

Kopier det ind på en side og det skulle være til at finde ud af og se, hvad der er hvad.
'_self' åbner i samme vindue, det udskiftes med _blank, _top eller framenavn, hvis det ikke skal åbne i samme vindue.
Avatar billede jesperc5 Nybegynder
16. november 2002 - 21:16 #4
jeg har nok ikke været helt god til at forklare hvad jeg mente :)
se side http://www.danesdata.com/Interesser.htm
med rulleknap mente jeg en rulleknap ude i højre side, så, selvom der er skrevet MEGET, så vil boxen på den ovennævnte side ikke blive længere. Håber at det er mere klar nu.

Bær over med mig og min dårlige forklarings måde :)
Avatar billede knudgert Nybegynder
17. november 2002 - 03:13 #5
Er det slidebaren i venstre sider du mener?
Jeg kan ikke, at der noget i højre side.
Avatar billede metaph Nybegynder
17. november 2002 - 22:55 #6
Besøg http://www.w3schools.com/dhtml/dhtml_examples.asp og kig under 'Menus'. Der er kode til en bunke Menu'er i samme stil som den på http://www.danesdata.com/Interesser.htm .

Da det er en skole-side får du ikke koden kylet i nakken. Den forklare det mest basale, og så er det op til dig at gøre det fint (det er slet ikke så svært som det ser ud).

Held og lykke =)