Avatar billede duca Nybegynder
15. november 2002 - 21:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fil upload spørgsmål

Hej

Er dette muligt?
En bruger vælger de filer han ønsker at uploade via en "<INPUT NAME="userfile" TYPE="file">" men istedet for at uploade dem med det samme vha. "<FORM ENCTYPE="multipart/form-data" ACTION="" METHOD="POST">" lægger man stien til de filer der ønskes uploadet ind i et array, og når brugeren har valgt de filer han ønsker uploadet trykker han "næste" og php uploader filerne vha arrayet.

Min ide er at brugeren skal kunne se alle de valgte filer før uploadningen begynder.
Hvis det er muligt, så hvordan?

på forhånd tak!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. november 2002 - 21:39 #1
Ikke muligt. Du kan ikke tage filnavne fra et array, og få
puttet dem ind i en <input type="file"..>

Det ville svare til at du kunne hente vilkårlige filer på
dine besøgendes 'putere
Avatar billede duca Nybegynder
17. november 2002 - 23:30 #2
ok, men er der en anden måde at gøre ovenstående på, eller skal man uploade filerne først og så flytte dem det ønskede sted hen bagefter?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. november 2002 - 23:32 #3
Det er sådan du ser det gjort andre steder, Hvis du kan få
dine kunder til at acceptere en usikker Java-applet har
du også muligheder der - men som antydet ovenfor er det
sikkerheden der bestemmer mulighederne
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. november 2002 - 23:33 #4
PS: Stik mig 5 point hvis du har lyst. 80 er aaalt for meget
Avatar billede rzj Nybegynder
17. november 2002 - 23:43 #5
erikjacobsen>> Kan applets læse fra filer ? Det troede jeg ikke. Mente det netop var indbygget som sikkerhed at applets ikke kan tilgå lokale filsystem?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. november 2002 - 23:51 #6
Jo, men kunden skal acceptere at den applet er usikker, li'som
ved net-banker. Jeg ville aldrig gøre det - undtagen netop ved
en bank, jeg har tillid til.
Avatar billede duca Nybegynder
18. november 2002 - 12:38 #7
Hey, Erik! jeg er helt med på at det kan udgøre en sikkerhedsrisiko og at man ikke bare sådan kan hente filer fra en besøgendes computer (det ville der ellers være muligheder i :). Men det jeg havde i tankerne var om det var muligt at gemme deres accept når de valgte den fil der skulle uploades i en session eller sådan noget. Men jeg må gøre det på den hårde måde :)