Avatar billede koldstar Nybegynder
15. november 2002 - 17:15 Der er 3 kommentarer og
4 løsninger

gennemsigtig gif??

Hej.
Er der nogen der ved hvordan man lave gennemsigtige gif's i photoshop eller kender til et sted hvor man kan læse om det på dansk????
Avatar billede lequet Nybegynder
15. november 2002 - 17:17 #1
Når du vælger "new image" kan du vælge at baggrundsfarven skal være gennemsigtig (nederst i vinduet) , og så er det bare at gemme det som en gif under "save for web" :)
Avatar billede mm12010 Nybegynder
15. november 2002 - 17:19 #2
når du gemmer(Save for web) og har valgt gif er der en lille checkbox hvor der står "transparency" eller "gennemsigtig" den skal krydses af
Avatar billede koldstar Nybegynder
15. november 2002 - 17:26 #3
tak, har i også nogle links til en dansk tuturial
Avatar billede werd Nybegynder
15. november 2002 - 17:46 #4
man skal ikke bruge tutorials til at lave gennmsigtige billeder, så jeg tor ikek der er nogen!
Avatar billede mm12010 Nybegynder
15. november 2002 - 18:06 #5
Avatar billede timealert Nybegynder
16. november 2002 - 14:21 #6
Du skan bare lave dit gif-billede i photoshop eller lig. og gemme det.
Bagefter åbner du Microsoft Photo Editor og henter dit billede.
Der er et ikon hvor du kan angive hvilken farve der skal være gennemsigtig.
Tryk på ikonet og tryk på farven.
Tryk gem og du har nu et gennemsigtigt gif!

/timealert
Avatar billede koldstar Nybegynder
16. november 2002 - 17:31 #7
tak alle sammen