Avatar billede maj006 Nybegynder
10. oktober 2000 - 16:12 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Fejlmeddelelse ved opstart af Win2000

Efter en smertefri installation, kører windows2000 perfekt på min maskine... dog med ét temmeligt irriterende problem.
HVER gang jeg windows starter op, kommer den med en \"informationsbox\" hvori der står:
\"Brug kontrolpanel til at installere og konfigurere systemkomponenter\".
Den eneste man kan gøre er, at trykke OK. Genstarter man er den dér endnu engang!
Avatar billede sjensen Nybegynder
10. oktober 2000 - 16:53 #1
Har du checket Eventloggen for at se hvad der evt. afstedkommer denne meddelelse ?

Det tyder jo på at en af de programmer eller services der starter op ikke bliver initialiseret korrekt og bliver opfattet som om det er en installation af et system program eller en service. Det burde fremgå af loggen hvilket det er.

Avatar billede psycosis Nybegynder
10. oktober 2000 - 17:14 #2
Jeg ville rekommendere en formatering jeg har dog aldrig haft det problem med mit windows 2000 det kan have været noget med at du har taget noget vigtigt af i Windows installationen.... og det ville jo ikke være for godt prøv det, det tager jo ikke lang tid at installere igen... :)

//Psycosis
Avatar billede sjensen Nybegynder
10. oktober 2000 - 17:36 #3
Har du for øvrigt installeret den seneste (eneste) servicepack til W2K ?

Det var måske også en ide at prøve hvis du ikke har.

Og lige en strøtanke: Bruger du nogen USB enheder ?

Kunne det ikke tænkes at det er W2K plug/paly system der driller lidt, evt. fordi den pågæledende driver ikke er den helt korrekte ? Det behøver i øvrigt ikke kun at være USB enheder der er skyld i det, men det kan udmærket være andre enheder (komponenter).

Jeg synes psycosis\'s (hvilket navn !!) forslag om reformatttering og geninstallation er lidt radikalt, specielt når du siger at det ellers kører rigtigt fint.
Avatar billede maj006 Nybegynder
10. oktober 2000 - 17:44 #4
Jeg HAR reformateret én gang, men da jeg installerede igen, var det nøjagtigt det samme. Jeg har ingen USB-enheder tilsluttet, men der er USB-porte i maskinen.
Jeg har INGEN idé om hvad eller hvor Eventloggen er!
Nej jeg har ikke prøvet servicepack til W2K... det lyder dyrt!
Avatar billede maj006 Nybegynder
10. oktober 2000 - 17:47 #5
Desuden har én af mine venner også det problem, at når han installerer windows2000 kører den fint nok, indtil han installerer win2K-driverne til sit Asus V6600 Pure. Det er de rigtige drivere, som han har hentet fra Asus\'s hjemmeside, men W2K siger da også, at der ikke er nogen digitalsignatur (el.lign.)
Efter driverne er installeret, fryser windows simpelthen under opstarten!
Avatar billede psycosis Nybegynder
10. oktober 2000 - 17:52 #6
Har du noget imod mit navn Sjensen ??????

Der er sq da mange mærkelige navne.....

Det her er bare unikt......
Avatar billede teknik Juniormester
10. oktober 2000 - 18:29 #7
>>maj006
Servicepack1 indeholder \"visse\" rettelser til Win2k, og kan mig bekendt downloades gratis fra Microsoft, når du har købt en win2K (og er villig til at lade Microsoft hente oplysninger om alt hvad du har installeret)......
Det er så vidt jeg har hørt en rigtig megawhopper på 60-100MB.
Jeg har dog ikke hentet den (kører winME)  ;-))
..Har du for øvrigt checket, om der er nogen \"ukendt enhed\" ellerandre mærkværdigheder i enhedshåndtering ?
- Boksens \"formulering\" hinter da om, at windows mener at´en eller flere komponenter ikke er installeret optimalt.

Spm. 2:
Din ven\'s melding er sikkert \"not certified DirectX driver\", hvilket kun betyder, at driveren er nyere end hans windows version, typisk ganske uproblematisk.
...Fra lignende spørgsmål lyder det...
- dur original driveren ikke, så prøv \"detonator3\" fra www.nvidia.com
Avatar billede maj006 Nybegynder
10. oktober 2000 - 18:41 #8
Først:
Tak for al den hjælp i forsøger at yde mig!

Dernæst:
Nej, der er ingen ukendte enheder, alt er installeret og fungerer korrekt!

2\'eren:
Der kommer ingen melding! Efter at driveren er installeret (tilsyneladende korrekt, da der ingen fejlmeddelelse kommer (udover at driveren ikke har digital signatur)) fryser computeren simpelthen under \"starter windows2000\"!
Avatar billede sjensen Nybegynder
11. oktober 2000 - 08:58 #9
psycosis, nej selvfølgeligt har jeg ikke noget imod dit navn, og du har ret i at det er unikt. Du må meget undskylde hvis du følte dig stødt, det var ikke min mening.

Det var blot en gammel udtalelse; \"Vil du købe noget af den mand ?\" i forbindelse med en bemærkning til en reklame, jeg kom til at tænke på. Altså \"Psycosis !! Hvem vil tage mod råd fra en med sådan et navn ?\" var det der fløg gennem knoppen på mig da jeg så det.

Men det har intet med dig at gøre og jeg tror ikke at dine råd og svar er dårligere eller mindre værd end andres.

Avatar billede svein Nybegynder
11. oktober 2000 - 09:02 #10
Du haver måske vært der, men jeg ville først gå i :
Start - Control Panel - Add/Remove Hardware og forsøge at se om der er noget installeret med en \"markering\".
Du har også noget i Add/Remove HArdware der hedder \"Hidden devices\" og det kunne jo være det var en hidden device der forårsager disse fejlmeddelelser under opstart.
At fjerne en ikke fungerende enhed gøres ved at starte Windows 2000 i SafeMode og så vælge Uninstall/Unplug a device fra Add/Remove Hardward wizarden!.
Avatar billede olberd Nybegynder
11. oktober 2000 - 15:03 #11
Hvilken udgave af W2K er det?
Prof
Server
Adv Server
Avatar billede maj006 Nybegynder
12. oktober 2000 - 00:26 #12
det er prof!
Avatar billede cp1 Nybegynder
16. oktober 2000 - 12:54 #13
jeg har desværre ingen løsning på dit problem men vil blot sige: la vær med \"bare\" at installere win2k\'s sevicepack i den tro at det løser dine problemer , det ka nemlig gøre det stik modsatte , har selv haft den installeret og der var en mængede ting der ikke virkede
bla. Outlook og en masse service relaterede ting.
her er et enkelt link til en af de mange sites der rappotere om problemer efter man har installeret sevice pakken:http://www.swynk.com/friends/tulloch/news/W2KSP1news.asp
mvh cp1
Avatar billede burad Nybegynder
03. november 2000 - 08:06 #14
har haft samme problem men fandt ud af at hvis man går ind i
Start - Control Panel - Add/Remove Programs
så er der nok et program der ikke er færdig konfigureret under instalationen.
Avatar billede maj006 Nybegynder
03. november 2000 - 08:36 #15
Hvordan kan man se det?
Avatar billede maj006 Nybegynder
15. november 2000 - 12:13 #16
ingen svar der har hjulpet, derfor hugger jeg pointene tilbage...
Avatar billede maj006 Nybegynder
15. november 2000 - 12:13 #17
hov
Avatar billede teknik Juniormester
16. november 2000 - 00:52 #18
OK til det...den nød var åbenbart lige hård nok...