Avatar billede sorenmt Nybegynder
10. oktober 2000 - 16:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Udfyld selv nogle felter.

Jeg har en database, hvor man på et tidstpunkt skal vælge et navn, fra en liste (via en kombinations boks) Der vælger man som sagt et navn. Jeg vil gerne have en makro, som udfylder nogle felter, når man valgt et navn.

Det skal være sådan, når man vælger navn ud fra boksen, skal den selv udfylde Adresse, postnr, by, telefonnr og e-mail.
Det behøves ikke være en makro, men det er bare det jeg har set det med før.

Det nemmeste er vist, at der bliver lavet et eksmpel, som så bliver sendt til mig, så kan jeg selv rette det til, eller kopier det over i min database.

Jeg skal måske lige sige, at det er i en formular, det skal være, når man har valgt navn, skal den udfylde resten af felterne med det samme i formularen, men oplysningerne skal selvfølgelig også gemmes i tabellen.....

Min e-mail er:
soren@sejs.dk
Avatar billede kasseper Nybegynder
10. oktober 2000 - 16:15 #1
jeg tror jeg prøver...
Avatar billede slashman Nybegynder
10. oktober 2000 - 16:17 #2
Det lyder snarere som at du välger en key i en anden tabel. Du kan så köre en update Query for at kopiere over i hovedtabellen.
Avatar billede kasseper Nybegynder
10. oktober 2000 - 16:20 #3
har du access 2000 ????
Avatar billede kasseper Nybegynder
10. oktober 2000 - 16:29 #4
har sendt en fil
Avatar billede kasseper Nybegynder
10. oktober 2000 - 16:31 #5
psst. ([visker]) der er en guide der kan gøre det for dig ( i access 2000 ) når du opretter en kombinationsboks....
Avatar billede lkp Nybegynder
10. oktober 2000 - 16:49 #6
Hej Sorenmt

Har sendt en DB til dig.

Med venlig hilsen

LKP
Avatar billede moses Praktikant
11. oktober 2000 - 10:07 #7
Det er vel ikke nødvendigt at oprette alle disse ekstra data en gang til !!!

Du nøjes med en link til den tabel, hvor adresse osv. jo må være. Når personen er valgt, viser du bare de data, der hører til.
Der er ikke nogen idé i at kopiere de samme data over i endnu en tabel !!!
Avatar billede slashman Nybegynder
11. oktober 2000 - 11:26 #8
>> Moses - til dels enig med dig. Hvis adresse oplysningerne er statiske, bör du kun have referencen. Men hvis det han välger f.eks. er en salgsordre, kan det give mening. Det er så muligt at se at adressen til hver salgsordre i ordren - hvis adressen på kunden ändres vil nye ordre bruge den nye adresse, de gamle ordrer så forsat have den gamle adresse. Inden for ERP systemer er dette et meget brugt princip at kopiere *EN DEL AF \'KEY\' MASTERDATA* over i dynamiske data for \'tracking\' grunde. Generelt skal redundans dog undgåes.
Avatar billede moses Praktikant
11. oktober 2000 - 13:02 #9
UPS !!
Ny kunde adresse - Nyt kundenummer.
Iøvrigt er ERP yt, nu skal det være CRM.

Hvis du er for længe om at læse dette, kan jeg have uret, for så hedder det vel allerede noget nyt igen ?!?!!?