Avatar billede bennetsen Nybegynder
10. oktober 2000 - 15:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Investor søges til nyt uddannelseskoncept

Jeg har en idé til et udddannelseskoncept målrettet mod erhvervslivet.
Idéen vil koste ca. 450 - 500.000 kr.

Jeg har følgende spørgsmål:

1. Hvordan finder man en sådan investor?
2. Hvordan sikrer man idéen mod at blive stjålet?

På forhånd tak

Bennetsen
Avatar billede ricky Nybegynder
10. oktober 2000 - 15:39 #1
Hmmm... hvad angår 2\'eren kan jeg kun sige - PAS PÅ!!! - dette gælder desværre også de etablerede venture partnere... men ellers er det jo bare at gå i krig med f.eks. www.itsmart.dk der bl.a. har links til diverse ventureselskaber...

Jeg hører også gerne om gode ideer til hvordan man sikrer sig...
Avatar billede klas Juniormester
10. oktober 2000 - 16:13 #2
hvad med www.firsttuesday.com - Ved ikke lige om der er noget på den side . men det er jo noget med investorer og den slags :)
Avatar billede tommyf Nybegynder
10. oktober 2000 - 17:42 #3
Hvor kvikt er det at købe windowsme.dk for at røve at sælge det videre gennem den site ricky anviste? Hvis MS skal bruge domainet skal deres advokater nok sørger for at de får det gratis.

Kan ellers kun sige det samme som ricky (kommentar) for hvad skal man egentlig gøre? Man bliver jo nød til at fortælle sin idee til potentielle invistorer :(
Avatar billede okeedokee Nybegynder
12. oktober 2000 - 22:00 #4
1. Skriv en mindre forretningsplan på ca. 3-6 sider. Køb evt. bogen \"Forretningsplanen\" af Mckinsey.
2. Lav en dummy site.
3. Besøg nogle af de største danske venture kapital virksomheder: www.2minvest.dk, www.as-brandts.com, www.dico.dk.
4. Den bedste måde at sikre sin ide, er at føre den ud i livet!
Avatar billede bennetsen Nybegynder
14. oktober 2000 - 11:41 #5
Venture kapitalen og Innovationsmiljøerne, er de kun for virksomheder indenfor E-handel?
Min idé om et nyt undervisningskoncept foregår nemlig fysisk hos kunden.

Bennetsen
Avatar billede okeedokee Nybegynder
15. oktober 2000 - 13:03 #6
Venture kapitalisterne går typisk efter (specielt i disse dage) 100% digitale koncepter - dvs. kort fortalt foregår processen på nettet og ikke i den fysiske verden.

Eksempler på ikke digitale koncepter kunne være Boxman, Toycity, Gubi m.m. (-som alle faktisk er lukket igen (:...

Innovationsmiljøerne tror jeg er mere åbne overfor dit projekt. Men på den anden side så ville jeg nok tage et tur rundt til dem alle og lave en præsentation.

Hvis dit projekt ikke er direkte relateret til IT, var det måske smart at gå til din bank istedet? (så slipper du også for at have en prustende venture kapitalist stående i nakken på dig!)