Avatar billede petrol Nybegynder
15. november 2002 - 12:03 Der er 5 kommentarer

Eksekver metode, hvis brugeren lukker sin browser

Kan det lade sig gøre at registrere når brugeren lukke sin browser og hvis dette er tilfældet, hvordan kan jeg så komme til at eksekvere en asp.net-metode?
Avatar billede askhoej Praktikant
15. november 2002 - 12:06 #1
i BODY åbner du et lille vindue som kører din ASP.NET metode og herefter lukker vinduet automatisk igen.

<body onunload="OpenWindow();">

/Askhoej
Avatar billede di8leva Nybegynder
15. november 2002 - 12:11 #2
askhoej >>

OpenWindow();  er det en scriptfunction?
hvad hvis brugeren ikke har scripts aktiverat i sin browser?
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
15. november 2002 - 12:13 #3
di8leva >> OpenWindow() skal du selv lave i JavaScript... hvis brugeren ikke har scripts aktiveret i sin browser, er der ikke noget at gøre.
Avatar billede petrol Nybegynder
15. november 2002 - 13:15 #4
Mit problem er nu at onunload i BODY medfører at metoden kaldes hver gang siden opdateres. Hvad gør jeg, hvis jeg kun vil have openWindow til at eksekveres når brugeren rent faktisk har klikket i krydset eller trykket alt-F4. Hvad gør jeg?
Avatar billede askhoej Praktikant
15. november 2002 - 14:05 #5
Tror du bliver nød til at ligge <body onunload="OpenWindow();"> i en frame, som ikke bliver opdateret hele tiden.

/Askhoej