Avatar billede dyhrberg Nybegynder
10. oktober 2000 - 14:58 Der er 1 løsning

To ens TAG-navne med forskellige værdier - må man det?

Er der nogen XML-hajer som ved om man må skrive således i sin XML-kode:

<?xml version=\"1.0\"?>

<PURPOSES>
<PURPOSE PURPOSE_ID=\"1\">brochure</PURPOSE>
<PURPOSE PURPOSE_ID=\"4\">update</PURPOSE>
</PURPOSES>

Humlen i det hele er om man må give to felter de samme navne som her (PURPOSE PURPOSE_ID)med to forskellige værdier - hvis det f.eks. skal \"smides\" ned i en database, vil det da bevirke at der opstår en konflikt idet der er to værdier for den samme ting?

Avatar billede swjensen Nybegynder
10. oktober 2000 - 16:29 #1
Det, du gør, virker fint.

Man må ikke have to attributter med samme navn i samme element, og hvis du definerer PURPOSE_ID som ID i en DTD eller et Schema, må deres værdier heller ikke være ens for noget element i XML\'en. Det ønsker du selvfølgelig heller ikke jvnf. ovenstående eksempel.