Avatar billede oles Nybegynder
15. november 2002 - 08:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

P4S8X ATX LAN SATA vesus P4S8X ATX LAN

Hej,
Jeg skal samle en pc og har som bundkort valgt et ASUS P4S8X ATX LAN istedet for et ASUS P4S8X ATX LAN SATA da jeg ikke regner med at købe SATA diske. Nu er jeg dog  kommet i tvivl om de er helt ens (udover SATA understøttelsen). Det er jo muligt at køre RAID på SATA modellen, men kan man også det på det andet??
Er der andre forskelle eller noget jeg skal være opmærksom på?

På forhånd tak - Ole S.

ASUSallesammenP4S8X ATX LAN    Socket 478 / SiS648 / 6PCI-0ISA-1AGP / IDE133 / LAN 1.005 kr.
P4S8X ATX LAN SATA
Avatar billede kelly_bb Nybegynder
15. november 2002 - 09:24 #1
Tja de er meget ens bortset fra det der med at den ene kan kører med SATA diske og RAID, som den anden ikke kan, ellers er de meget ens... Men jeg ved ikke om du får brug for RAID, for så kan det helt klart godt betale sig at købe onboard RAID, en god controller koster mange penge....
Men hvis jeg var dig ville jeg købe P4S8X ATX LAN.
Avatar billede oles Nybegynder
15. november 2002 - 10:26 #2
Du mener altså ikke P4S8X ATX LAN kan køre RAID?
Jeg ved ikke om jeg vil køre med DAID, men muligheden var da god at have, hvis det viser sig at gå for langsomt med de store filer i forb.m. videoredigering.
Kan man gå ud fra at P4S8X ATX LAN SATA køre fint med normale IDE diske og kan det køre RAID med normale IDE diske?