Avatar billede a_n_d_e_r_s Nybegynder
15. november 2002 - 01:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Astronomisk enhed...

Godaften...

Sidder den en venlig sjæl på eksperten.dk så sent - som kan hjælpe med hvordan man omregner "Jp. Dm." til AE (Astronomisk enhed).

Heeeeelp... :)
Avatar billede disky Nybegynder
15. november 2002 - 06:57 #1
Hvad er en 'Jp. Dm.' ?

En AE er = 149597900 kilometer, så hvis du kender en Jp. Dm. kan du selv regne det frem og tilbage nu.
Avatar billede jakoba Nybegynder
15. november 2002 - 07:12 #2
en god side om astronomiske afstande:
http://scienceworld.wolfram.com/astronomy/topics/AstronomicalDistances.html
men "Jp.Dm." kender den heller ikke. 'Distance Modulus' ser ud til at være noget helt andet.
Avatar billede a_n_d_e_r_s Nybegynder
15. november 2002 - 12:21 #3
Tak for svar...

Har senere fundet ud af at det stod for "Jupiter Diameter"... aha! - Så giver det hele mening igen :)