Avatar billede dearjoachim Nybegynder
14. november 2002 - 23:57 Der er 29 kommentarer

kort på hjemmeside?

Nogen der kender en service, hvor man kan indsætte et (interaktivt) bykort på sin hjemmeside, fra en anden kortudbyder?
Avatar billede mr-bob Nybegynder
14. november 2002 - 23:57 #1
tror ikke det kan blive gjort gratis!
Avatar billede caroc Praktikant
14. november 2002 - 23:59 #2
du ksla i hvert fald ikke bruge krak, degulesider eller andre store "kortfirmaer". De kan blive godt sure i skralden og du kan risikere en stor bøde!
Avatar billede perj Nybegynder
15. november 2002 - 00:18 #3
>>caroc. Har du nogen eksempler på det?
Avatar billede cdc Novice
15. november 2002 - 00:39 #4
perj-->Et eks. kunne være at jeg lavede en test side med et kort engang for 3-4 år siden, og fik efter dette et brev fra KRAK om at det kostede mig 2800 kr.
Så man skal være forsiktig med at snuppe kort fra andre, de lever jo af det.
Jeg snakkede mig væk fra det, da siden ikke var en del af siden, blot et eksempel på hvad man kunne, og jeg tegnede selv et kort.... :o)

/cdc
Avatar billede caroc Praktikant
15. november 2002 - 00:42 #5
/cdc har fuldstændig ret..
de lever jo netop af disse kort og hvis alle bare måtte bruge dem hensynsløst ville de jo gå konkurs..
Mener faktisk at jeg har læst om personer der har fået bøder fra krak og degulesider.. Søger lige nettet tyndt efter dem!
Avatar billede cdc Novice
15. november 2002 - 00:44 #6
så mit svar her er nej.....det kan du ikke
Avatar billede cdc Novice
15. november 2002 - 00:46 #7
Behøver ikke at lede så meget caroc..... det står copyright på alle deres sider, og så ved man jo hvad man har at forholde sig til :o)
Avatar billede perj Nybegynder
15. november 2002 - 00:58 #8
Klart nok at man ikke bare lige kan hugge en side, men ville lige høre om nogen havde eksempler på hvordan de reagerer - trusler, faktura m.v. Tak for eksemplerne.
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2002 - 08:17 #9
Hvis vi nu forestillede os at du tog et kort fra krak, lavede et nyt lag ovenpå, tegnede vejene op i PhotoShop, gav det nogle andre farver osv.

Så mener jeg godt du kan tillade dig at låne et kort eller to. Så længe at ligheden ikke er slående tror je de er ligeglade.
Avatar billede cdc Novice
15. november 2002 - 08:32 #10
el barto--> Selv med at tegne vejene efter, kan de snuppe dig, men det er sværere. Alle kort de har både i bogen og på nettet har nogle "snydeveje", og på den måde kan de se at man har brugt deres kort.
Men hvis man tegner efter og laver lidt om på vejene, så skulle det ikke være genkendelig.
Hvordan de fandt mit aner jeg ikke da det ikke kunne ses uden at man hviste adressen.
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2002 - 08:37 #11
"snydeveje" ??

Det lyder skummelt...
Avatar billede cdc Novice
15. november 2002 - 08:39 #12
ja.....veje der ikke er der, eller har en forkert krummning/sving i forhold til virkeligheden....
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
15. november 2002 - 08:47 #13
Jeg prøvede engang at kontakte krak.dk for at hører hvad de skulle have for at jeg måtte bruge et kort fra dem på min hjemmeside. Og det var helt vildt dyrt. Jeg mener at de skulle have omkring 25000 som start og derefter et gebyr pr. klik
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2002 - 08:48 #14
De er latterlige. Når man nu bare har brug for et enkelt billede...De skyder sig selv i foden på den måde.
Avatar billede cdc Novice
15. november 2002 - 09:10 #15
Jeg fik et "tilbud" fra dem i sommers, og det kostede 2200 + moms pr. år pr. kort.

/cdc
Avatar billede dearjoachim Nybegynder
15. november 2002 - 09:33 #16
Tak for alle jeres kommentarer. Det er helt underforstået at Krak mfl. har ophavsret til deres kort, og at man derfor ikke må kopiere dem. Og desuden er et kopieret/aftegnet kort jo statisk, og kan derfor ikke tage hensyn til, hvor langt fra målet, en interesseret ønsker vejvisning. Jeg efterspørger mere præcist en service (betalt eller reklamebetalt eller betalt regulært), hvor man kan klikke sig videre til en kortudbyders interaktive kort (evt uden for egen hjemmeside). Svenskerne kan i hvert fald godt finde ud af det... Se eksemplet på http://www.gulasidorna.se/ under "karta på hemsida".

Snydeveje lyder som et interessant fænomen, er der nogle eksempler?(omend svaret uvedkommende)

Jeg er lidt usikker på om disse svar bør honereres med point, blot fordi de skaber en god debat, eller om jeg underminerer systemet ved at være for rundhåndet...?
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2002 - 09:36 #17
hehe...jeg vil ikke have point, men det er en sjov debat :)
Avatar billede perj Nybegynder
15. november 2002 - 09:41 #18
Jeg købte for 2-3 år siden alle kort over vores kommune hos Mostrup(6-8 stk). Fik dem leveret på en CD. Mener jeg gav kr. 1200,-
Avatar billede cdc Novice
15. november 2002 - 09:42 #19
Et eksempel, boede på slettebjerget i hillerød for et par år siden:
http://www.kraks.dk/scripts/kort/krakdk_kortvisning.asp?l=70762500&b=619960100&r=70962500&t=620120500&kk=826246075&spshow=0&vnr=354226&hnr=&pnr=3400&sort=&knr=&bynavn=&trin=Zoom+ind&zfac=8&z=zp

Under navnet på vejen slettebjerget er der en vejk ned. den er der ikke i virkeligheden, hvad skal man kalde det..."snydevej", hvis man tegner over her, skal man være lokal kendt, oig vide at denne vej tager man ikke med
Avatar billede cdc Novice
15. november 2002 - 09:43 #20
glem pointsene..... :o)
Avatar billede perj Nybegynder
15. november 2002 - 09:45 #21
Du siger Svenskerne kan finde ud af det, men det er jo samme firma du finder her: http://www.eniro.dk. Kan du ikke bare linke til dem. I øvrigt er de meget samarbejdsvillig. Jeg har fået tilladelelse og samtlige koder fra dem. Kik i deres betingelser og se om ikke du kan få hjælp.
Avatar billede dearjoachim Nybegynder
15. november 2002 - 09:50 #22
/cdc - Vi må vel tro på den lokalkendte, men det er da så pudsigt at de gule sider OGSÅ viser vejen...?

http://www.kort.degulesider.dk/kortbogen/kort/MapBookForm.asp?map_street=slettebjerget&map_houseno=&map_city=&y=7&map_zip=&x=28&
Avatar billede perj Nybegynder
15. november 2002 - 09:50 #23
Jeg har endnu ikke fået sat det rigtigt op på mine sider, men har fundet en side her hvor du kan se systemet.: http://www.mols.dk (Søg på kort).
Jeg har fået de samme koder uden beregning.
Avatar billede perj Nybegynder
15. november 2002 - 09:53 #24
Avatar billede perj Nybegynder
15. november 2002 - 09:56 #25
Indrømmet. Jeg har faktisk lavet det på mit site, men det er aldrig blevet helt færdigt, men må gerne ses: http://www.fjendsnet.dk/mostrup.htm
Avatar billede dearjoachim Nybegynder
15. november 2002 - 10:15 #26
Tak! Det er jo fint at det kan lade sig gøre at style-sheet'e eniroservicen ind i dit eget design, men det er lidt overkill til mit behov. På den anden side er det ikke nok for mig blot at linke til eniro.dk, jeg vil også have en automatisk visning af netop min adresse på kortet. Det virker som om Eniro kan levere varen, spørgsmålet er bare hvad det koster. Jeg vender tilbage med svaret på dét spørgsmål!
Avatar billede dearjoachim Nybegynder
15. november 2002 - 11:28 #27
Hej igen, så er der pris på herlighederne! Her er et uddrag af Mostrup/eniros svar til mig:

Et kortlink på restaurantens adresse:
Ved at klikke på "find os" aktiveres linket og dine kunder får vist hvor restauranten ligger i byen og de kan zoome ud fra jeres adresse. Hele fornøjelsen koster 400 kr. årligt ex. Moms
Levering: dag til dag.
Avatar billede grafix Nybegynder
18. marts 2003 - 14:14 #29
Ellers findes der altså http://www.ladegaardgrafik.dk/Beliggenhed_1b.htm hvis det er sådan noget du tænker på