Avatar billede jdirach Nybegynder
10. oktober 2000 - 14:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Jeg mangler inspiration til design.

½løjsa!

Vi er en del drenge der mangler noget inspiration til en skoles hjemmeside.. Hvordan skal det hele opstilles og se ud??
Avatar billede stroehm Nybegynder
10. oktober 2000 - 14:27 #1
www.apple.com

Denne her kan i bare rippe, den er nem og overskuelig !
Avatar billede byteripper Nybegynder
10. oktober 2000 - 14:31 #2
Hejsa....

Med hensyn til opstilling af sidens indhold skulle i tage at tage et kig på www.igaming.nu

Jeg har ikke lavet siden men jeg synes det er et af de bedste design jeg nogensinde har set.
Den fik mig bekendt også gode anmeldelser.

MVH byteRipper
Avatar billede padde Nybegynder
10. oktober 2000 - 14:37 #3
tja.. inspiration er svært, et par forslag til at komme i gang :

prøv så vidt mulig at finde på noget der ikke er set  før - det er svært - men prøv så at finde på noget der ikke er set før på en skolehjemmeside :)

Vælg forskellige farvekombinationer, hæng dem evt op på væggen og se dem an - udvælg den bedste.

Sæt et mål, for i hvilken stil siden skal være:
rå, nydelig, stilren, glad... osv.

Find ud af om siden skal indeholde mange billeder eller meget tekst, og lav opstillingen ud fra det.

Find ud af hvilken browser og opløsning de fleste af jeres besøgende vil bruge, og optimer siden til det.

Find ud af om brugervenligheden eller designet er vigtigst

Surf og find en masse sider, i synes er for fede, og brug dem som inspiration.

Prøv lidt forskelligt, sæt nogle ting op på skærmem, vuder dem (og få andre til at vudere dem) bliv ved indtil siden er som den skal være :)
Avatar billede prodic Mester
10. oktober 2000 - 15:46 #4
hvis ikke padde\'s rigtigt gode svar kan bruges, så vil jeg ingengang bruge min tid på at svare. For han har skrevet det jeg ville have gjort. Og ideer - hvis jeg havde nogle brugte jeg dem selv. Dem jeg ikke kunne bruge, har jeg slettet. Den jeg har fundet på, er lavet før.

Et kort råd : Stilfuldt design er altid godt.
Avatar billede snowball Novice
10. oktober 2000 - 17:39 #5
Hvis i vil søge inspiration via andre sider, så prøv og kig på de sider der er listet på www.cwd.dk ! Der er efterhånden en hel del go\'e og flotte sider !

Snowball
Avatar billede denboj Nybegynder
11. oktober 2000 - 22:20 #6
Avatar billede slipknot Nybegynder
12. oktober 2000 - 11:00 #7
prøv denne her http://www.silkehs.dk/
Avatar billede nygma Nybegynder
12. oktober 2000 - 14:04 #8
Avatar billede intenz Novice
11. november 2000 - 18:31 #9
>> byteripper

Takker...

- Intenz, webmaster of IGaming.nu
Avatar billede nuna Nybegynder
13. november 2000 - 02:10 #10
tjek også http://www.cwd.dk
Avatar billede intenz Novice
17. november 2000 - 11:14 #11
det er vist skrevet før :)