Avatar billede kusine Nybegynder
10. oktober 2000 - 14:18 Der er 6 kommentarer

Fange kilden til et HTM-dokument oprettet i Word

Jeg har i Word 97 oprettet en Word web-skabelon. Kan jeg via Word VBA få fat i HTML-koden for at gemme web-dokumentet i en databasetabel ?
Avatar billede kvanque Nybegynder
12. oktober 2000 - 16:46 #1
nej det tror jeg ikke, men måske ihvert fald burgte du bruge et rigtigt HTML program som homesite eller frontpage 2000(ja det stinker)
til at lave hjemmesider med, hvor laver nemlig tit kode fejl
Avatar billede kusine Nybegynder
13. oktober 2000 - 08:44 #2
Tak for kommentaren, men brugeren skal helst bruge Word, da det er et kendt program. Men jeg er godt klar over, det kan blive et problem.
Avatar billede flyhigh Nybegynder
29. december 2000 - 19:06 #3
hov det er arbejds relateret, skal du score penge på at jeg prøver at svare

ps:
du må godt sige at det er til dit job når du poster dit spørgsmål!
! bare sådan for en god ordenskyld !

hvis du har brugt word til at lave en webskabelon skal du først og fremmest tænke på frontpage 2000, fordi det er endnu et microblød produkt og de snakker som regel bedst sammen!

men du skal fortælle noget mere for at jeg kan hjælpe!

har du gemt din word web-skabelon som et html dokument?
hvad heder filnavnet?

hvad er formålet med at få den i en anden database? hvilken?

-
maxweb.dk
Avatar billede kusine Nybegynder
04. januar 2001 - 14:23 #4
Til Maxweb,
Du må undskylde, jeg ikke skrev det var arbejdsrelateret, men i Ekspertens Info står der bl.a.:
\"Vi beskæftiger os med udveksling af viden på kryds og tværs, mellem mennesker og virksomheder indenfor IT.\"
Derfor skrev jeg det ikke specifikt, og jeg mister ikke mit job, fordi jeg ikke lige kan svare på et spørgsmål af den karakter ;-)
Kusine
Avatar billede flyhigh Nybegynder
04. januar 2001 - 22:04 #5
læste ikke lige det der med:

\"Vi beskæftiger os med udveksling af viden på kryds og tværs, mellem mennesker og virksomheder indenfor IT.\"

men ok. \"alt vel\"        8-) - ehm er det sådan lidt mere ren informativ mæssigt! så kan du altid copy paste teksten! findes også andre løsninger men de er lidt mere krævende så vidt jeg kan se det lige pt.

hvis du kan se filen du har lavet kan du evt. bruge open with. og evt. notepad - men JEG har lidt svært ved at forstå hvad precist du mener.

maxweb.dk
Avatar billede kusine Nybegynder
23. januar 2001 - 09:47 #6
Sorry MaxWeb,

P.g.a. en masse nyt udstyr, installation, servere, test af programmer mm. har jeg pt. ikke tid til at kigge mere på ovennævnte. Så jeg må hellere lukke spørgsmålet for nu. :-)