Avatar billede asus_rulez Nybegynder
10. oktober 2000 - 13:31 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

ADSL tilslutning af filter

I forbindelse med snarlig installation af ADSL Netexpres,er Jeg nysgerig efter at vide hvor teledk. teknikkeren placerer skillefiltret fysisk.

Mit ADSL har været 2 måneder undervejs, så jeg ønsker at være forberedt mest muligt
når det endeligt sker for at undgå yderligere ventetid.

Skal det være tæt på den eksistrerende telefontilslutning eller er det valgfrit ?
Hvad med det netkort der skal installeres i pc\'en skal det tilsluttes filtret eller
bare et vilkårligt telefonstik ?
Avatar billede maniacdog Nybegynder
10. oktober 2000 - 14:01 #1
Det bliver sat op ude ¨på din central.
Med Pro@cces så er der ikke noget filter...
Avatar billede coder Nybegynder
10. oktober 2000 - 14:03 #2
Da der bliver trukket nyt kabel til ADSL-forbindelsen, er afstanden til den eksist. telefontils. underordnet...

Netkortet skal naturligvis ikke tilsluttes direkte i det nye stik - da det i \"filtret\", som sidder i dette...

- Anders
Avatar billede deadlock Nybegynder
10. oktober 2000 - 14:11 #3
Hi there

Da jeg fik sat mit filter op kunne jeg selv bestemme hvor jeg ville have det, så det burde du også kunne.

Og teknikeren skal nok sætte det hele til, så det eneste du skal bekymre dig om er at installere netkortet.

Held og Lykke med dit Netexpres.

Over and out

Deadlock
Avatar billede asus_rulez Nybegynder
10. oktober 2000 - 14:34 #4
Jeg
Avatar billede asus_rulez Nybegynder
10. oktober 2000 - 14:39 #5
Jeg vil tro i alle 3 har ret. Jeg forstår det således har man pro@cces sidder filtret på centralen og ikke hos brugeren.
Ved netexpres bliver filtret placeret i en box et sted efter eget valg, hvori kablet fra netkortet tilsluttes.
Hvis det forholder sig således, hvor langt kan kablet mellem netkort og filter så være ?

Tak for jeres svar
Avatar billede coder Nybegynder
10. oktober 2000 - 14:58 #6
max 100 m. mellem pc og boxen - og max 1 m. fra box til stik...
Avatar billede maniacdog Nybegynder
10. oktober 2000 - 15:13 #7
Nej Netexpress der har man filter på, men det sidder ude ved centralen. Ved Pro@ccess der er der intet filter overhovedet.
(En af mine kollegaer har været i TeleDK, derfor ved jeg det)
Avatar billede jimsim Nybegynder
10. oktober 2000 - 15:18 #8
Ved Netexpress sidder filteret hjemme ved en selv. Jeg har modtaget mit filter.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
10. oktober 2000 - 15:19 #9
hmm. Sikker på det er filteret og ikke stikket?
Avatar billede jimsim Nybegynder
10. oktober 2000 - 15:32 #10
Avatar billede maniacdog Nybegynder
10. oktober 2000 - 15:40 #11
hmm så må jeg jo bøje mig og gi´ dig ret...