Avatar billede r.mad Nybegynder
14. november 2002 - 19:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

fat32 contra ntfs

Hej jeg står i et lille dilema, for jeg har jeg en windows 2000 pro og ved ikke om jeg skal sætte den op i fat32 eller ntfs system, Hvad er fordelen på fat32 fremfor ntfs eller omvendt ???
Mit system består af 20 computere som helst skal kunne snakke sammen og er i et p-t-p netværk
Avatar billede initializing Nybegynder
14. november 2002 - 19:38 #1
NTFS er bedst :)

Det er hurtigts og er bedre til at holde på plads osv. Og så er det meget nyere end FAT32.
Avatar billede jacob172100 Praktikant
14. november 2002 - 19:40 #2
Ja, NTFS er klart at anbefale ligegodt hvad du bruger din computer til.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. november 2002 - 19:40 #3
du har større sikkerhed med NTFS, og det er nemmere at dele mapper samt at sætte sikkerhed på mapper og filer, ideelt til et netværk, især p-t-p.
Avatar billede r.mad Nybegynder
14. november 2002 - 19:59 #4
I svarer mig forkert, forklar mig i ganske få ord fordelen/ulempen på NTFS fremfor FAT32
Hvorfor vælge NTFS ??
Hvorfor vælge FAT32 ??
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2002 - 20:11 #5
NFTS er et såkaldt katalogiserende filsystem - det betyder bl.a at skulle du få et crash down så akal du ikke til at køre scandisk f.eks idet filsystemet ud fra sit katalog umildbart er i stand til at placere filerne i deres rette sammenhæng - derudover har du større muligheder for at oprette separate brugerkonti med nogen grad af sikkerhed - jeg mener dog ikke at den sikkerhed overhovedet kan sammenlignes med sikkerheden i Unix el Linux endelig må det også nævnes at NTFS er lidt hurtigere end FAT32
FAT32 jamen hvad kan der siges - gennemprøvet filsystem betydelig bedre end sit rygte - sikkerhed lig 0 men netop det gør jo også at man mange gange har lettere ved redde filer der eller var ved at smutte