Avatar billede un1c0rn Nybegynder
14. november 2002 - 19:14 Der er 27 kommentarer

Sort/hvid på TV-OUT

Jeg har et Geforce 2GTS Pro med S-video TV-out. Når jeg tilslutter det til mig TV er billedet kun i sort hvid. Hvad gør jeg forkert?
Mine indstillinger er som følger:

Driver: Nvidia Detonator 40.41 driver
TV-out format: B-PAL (har også prøvet G-PAL m.m.)
Video Output format: Har prøvet alle 3 muligheder (Auto-Select, Composite Video Out og S-Video-Out)
TV-OUT stiK: s-VHS som laves om til alm RCA (phono stik) som så sættes i et scartstik som er sat til input. Jeg har prøvet at tilslutte S-video'en direkte til SCART stikket, med samme resultat.

200 point til den som giver mig farverne igen

/Un1C0rN
Avatar billede loonz Nybegynder
14. november 2002 - 19:16 #1
søg på sort/hvid her på Eksperten... Der findes en milliard indlæg om det ;)
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
14. november 2002 - 19:19 #2
Avatar billede sekam Nybegynder
14. november 2002 - 19:22 #3
Avatar billede un1c0rn Nybegynder
14. november 2002 - 20:14 #4
Jeg har hentet TV tool og det virker heller ikke med det. jeg har læst alle ting igennem, men det virker sq ikke. Jeg har købt et TV-OUT kit i ALDI med følgende ting i:
10 Meter SVHS kabel
SCART stik
Composite Adapter
og audio ting men det er jo ligegyldigt. DVS. det som skulle være den store grund til at man kun får sort hvid er netop at man ikke har en converter fra S-video til composite fordi tv ikke kan tage svhs MEN DET HAR JEG. det står endda ordret på pakken med kabler at den skal bruges hvis tv ikke kan tage S-video og jeg bruger den - men stadig sort hvidt. og den står på PAL Og har prøvet NTSV også-- samme resultat
Avatar billede un1c0rn Nybegynder
14. november 2002 - 20:17 #5
ntsc self.
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
14. november 2002 - 20:28 #6
Hvis du kører det igennem en video så tjek at den er indstillet korrekt.
Altså om den selv står til PAL på det brugte Scart indgang

Mvh.
DJM Secret
http://ThePlayer.Da.Ru
Avatar billede un1c0rn Nybegynder
14. november 2002 - 20:29 #7
hvordan gør jeg det ?
Avatar billede ferocius Nybegynder
14. november 2002 - 20:32 #8
Jeg tror desværer at det er pga din fjernsyn ikke understøtter SVHS.. jeg har haft samme problem og fik det så at vide... jeg prøvede derefter mine forældres hvor det virkede fint... så var det kabel spildt :|
Håber du kan bruge det til noget.

Fero
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
14. november 2002 - 20:33 #9
Hvis du har OSD (On Screen Display) på din video, vil jeg tro at der er en menu med de forskellige indstillinger. Læs evt. din manual over den. Det hjalp for mig.
Men hvis det er en gammel slæde... tjaa... så er jeg bange for at du er fucked, prøv evt. og kører den direkte igennem TV'et hvis du kan.

Mvh.
DJM Secret
http://ThePlayer.Da.Ru
Avatar billede un1c0rn Nybegynder
14. november 2002 - 20:34 #10
Fero-> har jo en converter på fordi jeg netop ikke har Svhs
Avatar billede un1c0rn Nybegynder
14. november 2002 - 20:35 #11
det er en gammel sag :(
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
14. november 2002 - 20:40 #12
aahhh...

Prøv direkte igennem tv'et hvis det har Scart indgange. Hvis ikke... :-(

Mvh.
DJM Secret
http://ThePlayer.Da.Ru
Avatar billede un1c0rn Nybegynder
14. november 2002 - 20:46 #13
scart på TV er i stykker :/
Avatar billede fido82 Nybegynder
14. november 2002 - 22:06 #14
composite adapter eller ej. Der er forskel på et signal der kommer fra S-vhs, og composite. Svhs-composite adapteren bruger stadig de to samme ledere, direkte fra shvs stikket: Derved smider du altså stadig svhs ind i dit tv.
Det eneste der kan hjælpe dig er, hvis du bruger din composite udgang fra dit grafikkort.
Hvis du ikke tror på det med adapteren, kan du bare tage et multimeter, og ohme igennem stikket
Avatar billede un1c0rn Nybegynder
14. november 2002 - 22:12 #15
der er ingen composite udgang på grafikkortet.. og vis den ikke laver det om hvorfor skulle der så stå på pakken at den er til det ene formål ? :/

Andre løsningsforslag?
Avatar billede fido82 Nybegynder
14. november 2002 - 22:14 #16
fordi, den laver dit svhs stik om til et composite stik, det er det eneste den convertere
Avatar billede un1c0rn Nybegynder
14. november 2002 - 22:29 #17
efter min overbevisning skulle den da også gerne ændre signalet ellers er produktet da ikke som det står det er ?
Avatar billede un1c0rn Nybegynder
14. november 2002 - 22:36 #18
hvad er den billigste måde man faktisk kan få en converter der virker efter hensigten ?
Avatar billede fido82 Nybegynder
14. november 2002 - 22:48 #19
jow, produktet virker, du har købt en svhs til composite adapter. Det har du også fået

Billigste converter: Nyt grafikkort ;) At købe en converter er for dyrt
Avatar billede un1c0rn Nybegynder
14. november 2002 - 23:10 #20
Avatar billede egidiussen Nybegynder
15. november 2002 - 11:41 #21
Hejsa
Jeg havde samme problem med mit GF2. Jeg fik det til at virke ved at bruge pal-G og sammensat video-out som format.

btw så bruger jeg svhs i pc og scart i TV.

Skipper
Avatar billede kelly_bb Nybegynder
19. november 2002 - 14:06 #22
Jeg skulle mene at du også har mulighed for noget med et S-vhs stik i enden af dit grafikkort, så ville jeg forslå at du køber et S-vhs kabel, som gå fra S-VHS -> Scart.... Og husk at du skal ha en lille "Color fix" med, for det er den som kan gøre at du får farver.
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2002 - 21:21 #24
undskyld viste ikke at der var henvisning til der
Avatar billede un1c0rn Nybegynder
20. november 2002 - 21:24 #25
nu har jeg lavet
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
14. december 2002 - 16:01 #26
Hvis du vil ofre 100 kroner på en colorfix fra sandberg så gør det. Det gjorde jeg da jeg blev så skide sur på det, så nu bruger jeg den og det virker bare. Du kan finde den på http://www.shg.dk og søg på colorfix.