Avatar billede buus1 Nybegynder
14. november 2002 - 16:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

frames dropped i Studio 7 og 8

Når jeg lukker for alle andre programmer og services, og prøver at capture fra mit DV, så taber Studio 7 og 8 ca. femhundrede frames på 1.5 minut. Jeg aner ikke om dette er meget, men det lyder af meget. Tidligere har jeg snuppet over en time uden et eneste drop.
Jeg har en oldnordisk maskine på 350 Mhz 192 RAM og XP som styresystem, men kun 12 aktive processer i joblisten, 13 når jeg bruger studio.
Hvad er der galt, hvad skyldes drop, kan jeg gøre noget ved det ?
Avatar billede buus1 Nybegynder
14. november 2002 - 16:21 #1
Der er ryddet godt og grundigt op med search and destroy, sletning af
gendannelsespunkter, virus inficerede filer, regcleaner er brugt,
diskoprynding er gennemført og defragmentering er foretaget
Maxtor 40 gb, men mit motherboard kan kun se 32gb fordelt med 3,7 til d: hvor
der er musik og film. c: er styresystem og programmer, samt capture. Ledig
plads: 26 gb. Åndsvag opsætning - Jeg ved det godt.
Avatar billede hermandsen Juniormester
15. november 2002 - 09:00 #2
Hvor stor en opløsning capturer du i?
Avatar billede kolme Nybegynder
15. november 2002 - 17:36 #3
Nu er XP jo noget krævende. Hvilket styresystem kørte du før, og opstod problemet tilfældigvis samtidig med at du skiftede styresystemet?
En computer med 350 MHz processor, har nok at se til bare når den skal køre XP.
Avatar billede videoguy Nybegynder
15. november 2002 - 17:45 #4
Se nu ligger jeg mærke til med det samme at du bruger et Pinnacle produkt. I den forbindelse skal jeg sige at der er store problemer med ordenlige driver til Win2000/XP med netop Studio 7/8 siden.

Derfor: har du kørt på fx Win98/Me før, hvor du nævner at der ikke var nogle problemer? Har du opdateret driverne til dv kortet? Fejlen kan måske ligge der.
Avatar billede kolme Nybegynder
15. november 2002 - 17:52 #5
Jeg har kørt Studio 7 på min computer, i win2000 og der var INGEN problemer. Men om der generelt er problemer mellem Studio 7 og win2000 skal jeg da ikke kunne sige.
Avatar billede videoguy Nybegynder
15. november 2002 - 17:55 #6
jeg kan love dig at der generelt er problemer med Studio på Win 2000 / XP.  Prøv at kikke på User Forum inde på www.pinnaclesys.com, det vrimler med problemer, i Studio kategorierne
Avatar billede kolme Nybegynder
15. november 2002 - 18:45 #7
Nu ved jeg jo ikke hvor mange der skal spørge om det samme for at det er mange. Det afhænger vel også af hvor mange personer, forumet er gældende for. Men det erda rigtigt at der er folk der har problemer med skidtet. Men om det er XP, ME 2K, 98, 95 eller 3,11 det gider jeg ikke til at undersøge, hvis det er i orden :-)
Men jeg synes nu også at computeren er mistænkelig lille til både at skulle video-redigere og at køre XP. Og at det er framedrops der er problemet, bestyrker bare min mistanke.
Avatar billede kolme Nybegynder
15. november 2002 - 18:51 #8
Citater fra pinnaclesys User forum. Emnet er hvilket OS der er bedst:

"Get Windows XP or 2000. They are more stable, take advantage of the new technology better, and you need their ability to use NTFS formatting on the hard drives so you can capture more than 18 minutes of video at one time and produce and avi/mpeg file larger than 4 gigs."

"Using Windows 2000 here, system is pretty loaded and running well. I would recommend XP though if you don't mind the activation / licensing issues."

"I had some weird Visual C++ error messages with Win2K. I prefer XP"

"My new system is a P4 at 1.5GHz with 512M
RAM and is running Win-XP Home. No need to
go Win-XP Pro unless you plan to do a lot of
networking. This system is VERY stable while
doing video editing."

Så mit svar til buus1 er, problemet er højst sandynligt at din computer er for lille samtidig med at den også skal trække XP. Det er altså ikke direkte XP der er problemet, men computerkraften.
Avatar billede buus1 Nybegynder
08. januar 2003 - 23:10 #9
Det har selvfølgelig kørt således før, og burde jo så kunne igen
Avatar billede buus1 Nybegynder
06. juni 2003 - 21:15 #10
Det er hardisken der ikke kan følge med