Avatar billede denboj Nybegynder
10. oktober 2000 - 12:35 Der er 12 kommentarer og
22 løsninger

En lille undersøgelse

Hey - vi sidder i en studie diskussion - vi er ved at skrive pædagogisk speciale på lærer seminariet og vores emne er unges uddannelses valg. Vi kunne godt tænke os at høre

1. Hvilken uddannelse har du taget lige efter folkeskolen ?(Mesterlære/HF/gym/HH/HTX/eller andet)

2. Har du fået en tilfredsstillende vejledning i dit valg af uddannelse ?

3. Er du tilfreds med den uddannelse du tog og var det dit eget valg ?

4. laver du idag stadig noget hvor den uddannelse du valgte var relevant ?
Avatar billede limemedia Nybegynder
10. oktober 2000 - 12:39 #1
1) HTX
2) NEJ, absolut ikke
3) Egentlig ikke... Men ok
4) NEJ
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. oktober 2000 - 12:39 #2
Du må da gerne få et svar fra mig, men ikke her. Pr email?
Avatar billede claus_larsen Nybegynder
10. oktober 2000 - 12:40 #3
1) HTX
2) Nej (Hermed ikke kritik af HTX)
3) Ja, og ja. Meget tilfreds
4) Ja
Avatar billede denboj Nybegynder
10. oktober 2000 - 12:41 #4
til erikjakobsen og andre - min email adresse er denboj@denboj.dk og jeg vil meget gerne modtage svar over email
Avatar billede fcs Novice
10. oktober 2000 - 12:42 #5
1. Sprogligt gymnasium

2. Ja, det var ok, men jeg vidste i forvejen hvad jeg ville.

3. Ja til begge, det var et privat gym, så kvaliteten var afgjort i orden of det var nogle fede syrede personer der var der.

4. Det ved jeg ikke, jeg er arbejdsløs ;-) Jeg satser dog på et job indenfor international ledelse, da jeg siden har taget en Ha.Int (bachelor i intenational økonomi) og en Cand.Merc.Sol (master i strategi og ledelse).

Held og lykke med jeres undersøgelse!
Avatar billede bacardil Nybegynder
10. oktober 2000 - 12:42 #6
1. HG

2. Nope, men jeg søgte vist hellere ikke selv efter det

3. Jeps, det er den vej jeg skal gå...

4. Jeps
Avatar billede gauntlet Nybegynder
10. oktober 2000 - 12:46 #7
1. ingen
2. nej
3. ja
4. nej
Avatar billede stroehm Nybegynder
10. oktober 2000 - 12:57 #8
1. mesterlære / Litograf
2. ja
3. jada
4. Når det ikke lige er til skærm, er det jo oftes til pap ! - så jeg bruger den dagligt !
Avatar billede halnet Nybegynder
10. oktober 2000 - 13:07 #9
1. Gymnasie mat. linie
2. Nope
3. Yep
4. Nope

- Anders
Avatar billede driis Nybegynder
10. oktober 2000 - 13:17 #10
1. HTX
2. Ja
3. Ja
4. Ja
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
10. oktober 2000 - 13:32 #11
1. HH
2. Nej
3. Nej, Ja
4. Nej
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
10. oktober 2000 - 14:01 #12
Ohh well, lidt læse stof sendt pr. e-mail til dig!
Avatar billede padde Nybegynder
10. oktober 2000 - 14:01 #13
1: HF
2: slet ikke
3: tja, det var ikke mit valg, men to ganske hyggelige år ...
4: Nej, jeg synes ikke min HF har givet mig meget andet end to år til at blive ældre i :)
Avatar billede ds-zim Nybegynder
10. oktober 2000 - 14:16 #14
1.: HTX

2.: Gymnasielt set var det ok .. Videregående (Datamatiker) = FY FOR S****

3.: Jeg blev positivt overrasket over at komme iblandt undervisere, der tog deres job seriøst(!)
og gjorde hvad de kunne for aflæse disse fjollede folkeskole elevers signaler(Læs:Lyster)
Uddannelsen i sig selv var den (hardcore) 2årige (fra før reformen), så min kritik er forældet!

Det var helt og holdent mit eget valg, da jeg altid har haft en (u)sund interresse
for (el)teknik :)

4.: Idag sidder jeg i mesterlære som ITManager og jeg må nok sige at jeg har MANGE gange
lovprist mit valg, da jeg dagligt får stukket nye opgaver(Læs:Problemer) ud.

Cheers, Zim JP@aaconsult.dk
Avatar billede jones Nybegynder
10. oktober 2000 - 14:23 #15
1: HTX
2: Nej måtte selv finde information !
3: Det var mit eget valg og jeg er fuldt ud tilfreds med at havde taget HTX
4:Jeg satser på at komme til at lave noget i den retning ! (it-administrator)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
10. oktober 2000 - 14:45 #16
1: HG
2: Faktisk ja, men kun det første år.
3: Tjaa .. det ved jeg ikke det er meget godt at have papir på NOGET (9 kl. var ikke noget at skrive hjem om!)
4: Overhovedet ikke ..
Avatar billede rfogh Nybegynder
10. oktober 2000 - 15:18 #17
1. gym  (går i 2.g nu)
2. ja
3. ...
4. ... (Har datalogi som valgfag, og ja: Jeg bruger det :o) )
Avatar billede a-torsten Nybegynder
10. oktober 2000 - 15:21 #18
1) HTX
2) Ja, så absolut
3) Fuldt ud tilfreds
4) Yeps

Håbr i kan bruge det til noget
Avatar billede mick Nybegynder
10. oktober 2000 - 15:41 #19
1) HTX
2) Næ. Fik vel egentlig ingen vejledning
3) Ja og ja
4) Tja
Avatar billede bo.morville Nybegynder
10. oktober 2000 - 17:55 #20
Svar sendt pr. mail.
Avatar billede denboj Nybegynder
10. oktober 2000 - 18:09 #21
mange tak for at i gidder at hjælpe så mange - alle der sender til os/lægger indlæg her/over icq er selvfølgelig anonyme
Avatar billede snedled Nybegynder
10. oktober 2000 - 18:48 #22
1) Gymnasiet
2) NEJ! - det er jeg ikke!!
3) nej ikke tilfreds, men det var vel mit eget valg- http://www.eksperten.dk/spm/28386
4) øh - næææ  :-)

/snedled
Avatar billede xtom2 Nybegynder
10. oktober 2000 - 22:23 #23
1) Den 3-årige Højere Handelseksamen
2) Yeah
3) Yessir + JepJepJep
4) Til en vis grad.

*smutte tilbage til opsætning af ny computer*

Xtom` =)
Avatar billede denboj Nybegynder
11. oktober 2000 - 16:18 #24
vi ser meget gerne mange flere svar - forøvrigt bliver vores gruppemøde direkte transmiteret på www.denboj.dk/webcam - elendig kvalitet men jeg har ikke fået kigget på det endnu *LOL*
Avatar billede ulbritt Nybegynder
11. oktober 2000 - 22:27 #25
1 - gym
2 - Nej men det var vist min egen flakkende personligheds skyld
3 - Nej det var lidt forkert retning for mig men man skal jo lige finde ud af nogle ting omkring sig selv og sin seksualitet!?
4 - Nej
Avatar billede asmodeus Nybegynder
11. oktober 2000 - 22:55 #26
1. Matematisk Gymnasium 3 år
2. Kan jeg ikke huske - var meget afklaret!
3. Meget tilfreds!!!
4. Har studeret 2 år HA på Uni. hvilket var meget i linie med matematisk gym. Studerer pt. til datamatiker og er på 3. semester, hvilket kræver et vis matematisk- og engelsk forbekendtskab.

mvh/
Asmodeus
Avatar billede scz Nybegynder
11. oktober 2000 - 23:57 #27
1. HG2 ( uden praktik ), er p.t. ved at tage en IT-a udd, plus et CCNA ( cisco sjov).

2. errr hvilken vejledning?

3. det var mit ejet valg, og ja, jeg er tilfreds med den.

4. ikke noget jeg lever af, men på hobby basis ja.

forsat good luck...
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
12. oktober 2000 - 09:41 #28
Hvordan er CCNA eksamnerne ??? (i forhold til MCSE/MCDBA/OCP osv.)
Avatar billede scz Nybegynder
12. oktober 2000 - 18:51 #29
en eksamen på 70 spm. på 60 mins ( hvert spm. har 4 valge mulighedder, kun et af dem er rigtig :)

nu kender jeg ikke noget til de andre altså MCSE/MCDBA/OCP osv. men mon ikke at de køre på sammen måde.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
13. oktober 2000 - 10:26 #30
Microsoft (MCP) eksamnerne og Oracle (OCP) eksamnerne er med variabelt antal spørgsmål, variabel tid og variabelt antal svarmuligheder, men stadig kun med et \"rigtigt\" svar...
Er CCNA til at forstå, eller stiller de spørgsmål der er helt hen i vejret ??
Avatar billede denboj Nybegynder
13. oktober 2000 - 15:38 #31
vi lader stå spm. åbent til efter efterårsferien hvis der skulle være andre der har lyst at besvare :-) og det er om godt en uge
Avatar billede scz Nybegynder
13. oktober 2000 - 23:36 #32
tigerdyr>> ang. CCNA ja jo, det må tiden vise, men de eksamener der er efter hvert kapitel er af meget svingende. nogle er letter, andre kan man bruge en hel del tid, der er mange af spm. hvor der er indbygget finder osv, fx. i et spm kan alle svarende være \"rigtig\" men så hedder den 4 svar mulighed måske, \"alle overståneder er rigtiger\" :)
Avatar billede snedled Nybegynder
14. oktober 2000 - 12:29 #33
Interessant artikel om arbejdsløshed inden for nyuddannede under de korte videregående uddannelser:
http://www.computerworld.dk/Vis_artikel.asp?ArticleID=8359
Avatar billede vandhunden Nybegynder
16. oktober 2000 - 18:27 #34
HTX
Ja
Nej