Avatar billede thjal Nybegynder
14. november 2002 - 08:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Programmering af game engine

Jeg er lige startet på min game engine, men har selvfølgelig brug for en masse hjælp. Min ide er at lave en engine, der kan køre både Windows og Linux. Enginen bliver skrevet i C/C++. Jeg har nogle begynder vanskelighedder med at finde tutorials/guides til hvordan man skiver til flere platforme (jeg er helt med på at kildekoden skal compiles til de forskellige platforme) - er der nogen der ved hvor jeg kan finde disse oplysninger?

Hvis der er nogen der synes at det lyder interessant at være med på at lave en engine er i hjertligt velkomne til at skrive til mig på thjal1@hotmail.com

Useriøse henvendelser om at jeg er igang med et dødsprojekt gider jeg ikke høre på! Så må i hellere stå og råbe ned i en dal!
Avatar billede _michael_ Nybegynder
14. november 2002 - 08:49 #1
Lytter lige med.
Avatar billede lars_resulture Nybegynder
14. november 2002 - 16:52 #2
OK, respekt for dit mod på at kaste sig ud i et KÆMPE projekt.
Jeg vil henvise dig til et projekt, som jeg selv har lyttet med på i ET PAR ÅR (!), og som fuldstændigt dækker (tror jeg) dine ambitioner.
Projektet er vokset gevaldigt gennem tiden og er ikke færdig med ver. 1.0 endnu...
Selvfølgelig er det altid totalt fedt at lave det hele selv, meeen tjek det lige ud alligevel. Det ser ret fedt ud.

Projektet hedder Crystal Space og er Open Source.
http://crystal.sourceforge.net
Avatar billede thjal Nybegynder
15. november 2002 - 09:15 #3
Til Lars Resulture, vil jeg sige mange tak for din henvisning. Men du har ret det ER federe at lave tingene selv :) - dog vi jeg sige at der er en masse god information på siden - Tak for det!
Jeg er kommet dertil at jeg ville høre om der er nogen der er klar over hvordan man bygger en engine op, hermed er ment at jeg leder efter den skematiske opbygning over hvad der skal til og hvordan det skal hænge sammen. Ex.: der er en client del og en server del, serveren får input fra clienten->behandler fysik->behandler verdenen->giver output til clienten...
(rent skematisk ingen kode)

Jeg glæder mig til at høre mere fra de kloge hoveder :)
Avatar billede lars_resulture Nybegynder
26. november 2002 - 00:20 #4
Her er lige et link jeg fandt på Google.
Det kan klart anbefales, kik under Articles & Resources.

-> http://www.gamedev.net/
...... http://www.gamedev.net/reference/list.asp?categoryid=23
Avatar billede sophus.00 Nybegynder
28. november 2002 - 13:18 #5
_michael > Istedet for at skrive en besked så kan du bare trykke på udfør uden at skrive nogen besked så lytter du også med og det genere ikke....
Avatar billede bindestreg Nybegynder
11. januar 2003 - 16:26 #6
thjal -> Du har ikke en hjemmeside om dit projekt??
Avatar billede thjal Nybegynder
24. januar 2003 - 10:45 #7
bindestreg - nej det har jeg ikke - det ville ellers være meget rellevant, men jeg lukker projektet, da jeg er blevet optaget i en gruppe der allerede har lavet en stor del af arbejdet.