Avatar billede wezzaar Nybegynder
13. november 2002 - 20:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Installation af debian?

Hej.
Jeg er remlig meget n00b til det med at installere linux. Har prøvet før, men det gik ikke så godt.
Så nu vil jeg spøger om hvordan man kan installere det, på en let måde?
Avatar billede mikethebike Nybegynder
13. november 2002 - 21:10 #1
http://www.sslug.dk

Her finder du svarene på din kaffebønner ... se under LinuxBog, det er en bog skrevet på dansk til folk netop som dig.

/Michael
Avatar billede mikethebike Nybegynder
13. november 2002 - 21:11 #2
Avatar billede bacce.dk Nybegynder
13. november 2002 - 21:12 #3
tjaa meen der er da vist ikke nogen på Debian ???
det er vist kun RH, meeen ellers tag et smut forbi http://www.debianguiden.dk der finder du en god begynder guide til Debian
Avatar billede mikethebike Nybegynder
14. november 2002 - 09:23 #4
Der var jeg lige hurtigt nok, bacce.dk - du har ret, Debian er ikke med, men RedHat, Mandrake, Suse og Slackware er ...

wezzar: Jeg kender ikke www.debianguiden.dk, Men hvis du er helt helt helt n00b, så vil jeg anbefale dig at vælge en RedHat, Mandrake - installation... alternativt spørge nogle i din omgangskreds som måske kører linux hvilken destribution de benytter. Hvorfor .. religion ;-).. og så er de godt beskrevet i Linuxbogen (Jeg har benyttet SlackWare og Redhat siden version 0.5)

/Michael
Avatar billede oz2kas Nybegynder
14. november 2002 - 22:11 #5
og: http://debianforum.dk/ kan helt klart anbefales.
Avatar billede wezzaar Nybegynder
06. januar 2003 - 16:37 #6
lukker