Avatar billede mglarsen Nybegynder
10. oktober 2000 - 11:06 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Windows Terminal Server...

Hej!
Når jeg prøver at logge på WTS med klienten, kommer den ud og siger \'The local system policy does not allow you to logon interactively\', selvom der under brugerens opsætning er hak ved ALLOW LOGON TO TERMINAL SERVER. Hvad skyldes dette?
Avatar billede morpheus Nybegynder
10. oktober 2000 - 11:16 #1
Er din \'klient\' bare en bruger eller en PC i netværket ?

Hvis det bare er en bruger, ja...så er det derfor ! :o)
Avatar billede sjensen Nybegynder
10. oktober 2000 - 11:16 #2
Du skal også tillade \"logon locally\" for den pågældende bruger.
Avatar billede morpheus Nybegynder
10. oktober 2000 - 11:21 #3
Hov ! Vidste ikke lige at man _kunne_ logge på lokalt med en \'klient\'(bruger). Troede kun det var Admin der kunne logges på...

Sorry...
Avatar billede mglarsen Nybegynder
10. oktober 2000 - 11:22 #4
MORPHEUS: ja, klienten er en \'user\' på serveren. Skal den tilføjes yderligere grupper?
Avatar billede mglarsen Nybegynder
10. oktober 2000 - 11:23 #5
SJENSEN: Hvor tillader jeg \'logon locally\'? Det skal lige nævnes at det er en Win2000 server.
Avatar billede morpheus Nybegynder
10. oktober 2000 - 11:25 #6
Kan sq godt være jeg får ret, men er ikke helt sikker...

I WinNT 4, kan man godt have en alm. bruger der kan logge på loklt...
Avatar billede trs Nybegynder
10. oktober 2000 - 11:27 #7
Er det fra en pc eller en terminal du forsøger at logge på???
Avatar billede snowball Novice
10. oktober 2000 - 11:27 #8
sjensen har ret !!!

Error message:
The local policy of this system does not allow you to log on interactively.

Description: The user attempting to log on does not have the \"logon locally \" permission available under Security Settings\\Local Policies\\User Rights Assignment\\Log On Locally. Modify the appropriate Group Policy Object in your environment to grant the user or group this permission.

Snowball
Avatar billede sjensen Nybegynder
10. oktober 2000 - 11:28 #9
Under brugere på domainet, bruger rettigheder.
Avatar billede morpheus Nybegynder
10. oktober 2000 - 11:35 #10
Er stået af...
Avatar billede mglarsen Nybegynder
10. oktober 2000 - 12:18 #11
TRS: Det er en PC. Serveren er en Win2000 og kliente Win95
Avatar billede guggemand Nybegynder
10. oktober 2000 - 13:19 #12
er win2000 serveren sat i application mode ?

hvis den bare er i administrative mode så er det kun admins der kan logge på

application/admin mode vælges når man installerer terminal services
Avatar billede mglarsen Nybegynder
10. oktober 2000 - 13:39 #13
GUGGEMAND: Ja, den er i Application Mode...
SJENSEN og SNOWBALL: \"Log On Locally\" er tilladt!
Avatar billede mglarsen Nybegynder
10. oktober 2000 - 16:01 #14
OK, har selv fundet løsningen... Der var to steder, log on locally skulle aktiveres - desuden var det ikke nok at boote serveren, men derimod skulle følgende skrives:
SECEDIT /REFRESHPOLICY MACHINE_POLICY /ENFORCE
Hvad skal jeg gøre med pointene???
Avatar billede snowball Novice
10. oktober 2000 - 23:32 #15
Du skriver selv et svar og så acceptere du det !

Snowball
Avatar billede snowball Novice
10. oktober 2000 - 23:33 #16
Og hvis du er flink så gi\'r nogle af dem til sjensen der trods alt næsten svarede på spørgsmålet ;)

Snowball