Avatar billede cathallo Nybegynder
13. november 2002 - 18:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

pladespiller til anlæg uden phone indgang

Hmm, jeg har fået tilsluttet min pladespiller til mit anlæg, men der kommer næsten ingen lyd ud, jeg mangler forstærkeren som normalt sidder i phoneindgangen(sådan en er der ikke på mit anlæg). Så nu skal jeg have fat i en seperat forstærker. Jeg har ledt på nettet, men kan kun finde RIAA-forstærker til magnetiske Pick-Up. Min pick up er en ganske normal, så hvad gør jeg??
Avatar billede disky Nybegynder
13. november 2002 - 18:26 #1
Så har du et problem, desværre.

Enten anskaf dig en forstærker med RIAA indgang, eller skift til CD'er :(
Avatar billede disky Nybegynder
13. november 2002 - 18:26 #2
svar
Avatar billede scb Praktikant
13. november 2002 - 18:49 #3
Du skal bruge en RIAA forforstærker, ligemeget hvilken pick-up du har.
Hvis det så er en moving coil pick-up skal der derudover bruges en ekstra forforstærker.
90 % af alle pick-upper er magnetiske pick-up, de rigtig dyre er moving coil.
-SCB
Avatar billede mekaniker Nybegynder
15. november 2002 - 09:39 #4
Du kan købe en extern RIAA forforstæker til ca. 350,-
Jeg ved at www.brinck.dk har sådan en, for jeg har selv købt en til min storebror engang.

//Mekaniker
Avatar billede susanne_tc Nybegynder
02. december 2002 - 18:52 #5
Langt de fleste pickup'er er magnetiske. Du kan købe en forstærker fra TerraTec til kr. 546,- + forsendelse hos Inter Media http://www.im-pro.dk.  Så kan du sætte pladespilleren direkte til pc'en.
Avatar billede cathallo Nybegynder
02. februar 2003 - 09:46 #6
Har købt en RIAA forstærker hos HIFI klubben