Avatar billede lasborg Nybegynder
13. november 2002 - 11:12 Der er 9 kommentarer

Ringenes herre extended reg1 problemer

Jeg har netop fået "Lord of the Rings Extended Version" region 1 ind af døren. Glæden var stor da jeg satte den i min KISS DP-330 (kodefri), bare for at finde ud af at den ikke kan afspilles, på skærmen står der indlæser, og på displayed blinker "LOAD" og det fortsætter det med. der sker ikke andet. Alle andre region 1 film jeg har virker fint.

Hjælp mig.

Lasse
Avatar billede asmodeus Nybegynder
13. november 2002 - 11:16 #1
Har du prøvet DVD´en i en anden "kodefri" maskine ?
Avatar billede venturer Nybegynder
13. november 2002 - 11:25 #2
En DVD afspiller kan være kodefri på to måder. Den billige og den rigtige måde :)

Kiss benytter så vidt vides den billige. Du skal være sikker på at din maskine er 100% RPC1 kompatibel. Sædvanligvis har det ikke noge relevanse om det er den ene eller den anden. Men et fåtal af film er IKKE ligeglade.
Avatar billede gilles_dk Nybegynder
13. november 2002 - 13:55 #3
en lille uddybning til "venturer's indlæg"

Den billige -> dårlige. der kan man kun vælge at sætte den til at den accepterer alle regioner.

Den rigtige -> gode. man har mulighed for at vælge hvilken regions kode maskinen skal køre på.

problemet ligger i at de har lavet DVD'en "anti regionsfri" dvs at DVD'en spørger om din maskine kan afspille film fra region 1.2.3... og hvis maskinen siger ja til flere, så kan man ikke se DVD filmen. dette blev også benyttet på Mission Impossible 2 DVD'en.

der er desværre ingen måde at komme uden om problemet, hvis man ikke har en afspiller, hvor man kan vælge præsis hvilken region maskinen skal identificere sig som.
Avatar billede lasborg Nybegynder
13. november 2002 - 14:35 #4
Nu har jeg prøvet filmen på en united 3052M afspiller som er kodefri på den billige måde (man kan dog også selv vælge kode), den står til kode 0, altså helt regions fri. ligesom min kiss afspiller. Og hvor underligt det end lyder så kan filmen fint afspilles her.
Så jeg tror ikke det er en RCE kode (som på MI:2) der er på filmen.

Nu har jeg skrevet til kiss og brokket mig, og de siger at de vil se på sagen og så vende tilbage til mig med et svar.

Heldigvis kan Kiss DP-330 opdateres med nye firmwares, så jeg håber at problemet er løst i den næste firmware udgivelse.
Avatar billede venturer Nybegynder
13. november 2002 - 15:14 #5
Mhjaa... Lyder som en god plan :)

*krydse fingre*
Avatar billede mg_network Nybegynder
21. november 2002 - 12:56 #6
Sikker på den kan tage reg 1. Min er kodefri og har det bedst med reg 2
Avatar billede cfs6254 Nybegynder
13. december 2002 - 20:26 #7
Jeg kan kun sige at jeg har fuldstændig samme problem som asmodeus...Efter at have opgraderet FIRM WARE kan jeg ikke spille den...jeg har lige lånt den af en ven så jeg har ikke prøvet inden jeg firmware opgraderede..
Men der står på KISS' HP at hvis man har opgraderet FIRM ware, så er dne ikke længere regionsfri...men jeg har smidt papirerne væk på hvordan man gør den regionsfri., så dem skal jeg lige finde igen...jeg er spændt på om det virker..virker det ikke vil jeg have den byttet imorgen.
Avatar billede lasborg Nybegynder
14. december 2002 - 09:51 #8
Jeg har ligget i brev-veksling med Kiss, og fået dem til at få fat i, og prøve ringenes herre ex reg1, De har nu testet den og fundet ud af at der er problemer med deres afspiller - de vil nu finde ud af hvad problemet er og så komme med en løsning, sikkert via en firmware opgradering.
i øvrigt Kiss DP-330 gøres kodefri ved at trykke : "open,clear,2,7,6,enter"
Avatar billede cfs6254 Nybegynder
15. december 2002 - 10:22 #9
Tak for svaret Lasborg. jeg har nu indleveret min afspiller til forhandleren, og forventer en anden afspiller, altså et andte mærke. Jeg har nemlig oplevet problemer med andre film.. PANIC ROOM, MONAS VERDEN samt et par anre film, og nu synes jeg det var nok!

Men tak for svaret, det giver mig ro i sjælen at vide at jeg ikke er den eneste!