Avatar billede wiber Nybegynder
09. oktober 2000 - 23:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Jaz 2gb

Jeg har et Jaz 2 gb drev som kører på en iomega scsi kort. Jeg har forsøgt at sætte min Agfa SnapScan 600 på Jaz drevet. Det har kunne lade sig gører med andre enheder men ikke med scanneren. Jeg har opdateret drivere både på Jaz drevet og scanneren men det hjælper ikke. Er der mon nogen derude der kan hjælpe ville jeg være meget glad. Mvh Wiber
Avatar billede wiber Nybegynder
09. oktober 2000 - 23:32 #1
Oles@e-box.dk
Avatar billede powell Nybegynder
10. oktober 2000 - 09:45 #2
Iomega skriver selv at sætter man en scanner på kan det give komplikationer af forskellig art.

Kunne ikke finde en løsning, Iomega har ikke selv en løsning.

http://www.tsw.berkeley.edu/pricing/iomega/iomega.html
Avatar billede wiber Nybegynder
10. oktober 2000 - 23:03 #3
Jeg har selv haft kontakt med Iomega, der ikke afviste problemet men i stedet kastede bolden videre til Agfa. Hos Agfa forsøgte man hjælpe men heller ikke dette virkede. Jeg har enda gået videre og købt et fandens dyrt SCSI til USB kabel med det nedsætter Jazdrevets hastighed ned med 90%
Ellers tak for indlæget.

Mvh Wiber
Avatar billede powell Nybegynder
11. oktober 2000 - 08:17 #4
Samme fejl symptom kan ses på enkelte scannere der har en printer koblet til eftersig, her kan problemmet engang imellem løsses ved at scanneren tændes (Det er fordi det er en fysisk konstruktionsfejl!) andre gange må brugeren vente til der kommer en ny driver.

Det er også tilfældet her, scanneren og dit Jazz-drev, ønsker at bruge et eller andet samtidigt, og derfor ser computeren ikke scanneren.

Spørgsmålet er så om det er en softwarefejl eller om det er et eller andet elektronisk der gør at hele baduljen ikke virker.

Det at du har købt nyt og dyrt kabel vil ikke afhjælpe dit problem (det lyder til at der har vbæret en tekniker i nød, der har rådet dig til det)

Problemmet er hos Iomega, da de har lavet et produkt der ikke vil ha\' at en scanner komminkerer til computeren, det må være et eller andet som de ikke har taget højde for, og forhåbentligt for lavet et fix i mod.
Avatar billede bronze Nybegynder
12. oktober 2000 - 20:33 #5
Jeg har set AGFA scannere køre sammen med Jaz, så det kan lade sig gøre. Husk at terminere det sidste led i kæden, dvs den med det højeste ID.
Avatar billede wiber Nybegynder
12. oktober 2000 - 23:23 #6
Jeg er glad for din assistance tak, men det hjælper mig desværre ikke med at komme videre
Avatar billede powell Nybegynder
13. oktober 2000 - 07:51 #7
bronze -> De skriver nettop på Iomegas hjemmeside at der er problemmer med enkelte scannere... Det må jo også betyde at andre scannere godt kan køre.

Nu er spørgsmålet så blot, hvad er forskellen på ioega scanneren og Agfa scanneren?
Avatar billede powell Nybegynder
13. oktober 2000 - 07:52 #8
Jeg mente din scanner og Agfa Scanneren, i forhold til dit scsi-kort.
Avatar billede wiber Nybegynder
08. februar 2001 - 11:54 #9
problemet løst efter køb af ny Pc´er