Avatar billede ulich512 Nybegynder
12. november 2002 - 20:31 Der er 6 kommentarer

boot

hej eksperter:-)
jeg skal lige høre om det er muligt at installere windows xp via en boot diskette fx en win98?...

fordi min pc fatter ikke helt at boote fra cdromen:( øvøv...

men kan man det
Avatar billede jefa Nybegynder
12. november 2002 - 20:33 #1
ja, bare den kan starte cd'en
Avatar billede olly Nybegynder
12. november 2002 - 20:33 #2
Det skulle du da kunne! Så længe din disk er fat32 f.eks. så kan du bare boote fra en 98 start og så state install fra cden!
Avatar billede jefa Nybegynder
12. november 2002 - 20:34 #3
ellers kan du hente til XP her http://www.bootdisk.com/original.htm
Avatar billede rkhdk Nybegynder
12. november 2002 - 20:34 #4
Avatar billede snowman Nybegynder
13. november 2002 - 13:36 #5
Sæt din bootdisk i samt XP cdrom - start med cdrom - ved a: skift til det drev som din XP skal installeres fra, ved denne prompt skriv cd I386, når du har skiftet til denne mappe, skriv winnt tast enter.
Så installeres DOS delen til XP
Følg derefter vejledningen
Avatar billede blaatand Nybegynder
14. november 2002 - 03:11 #6
ELLER, du kan boote op via. en win 98 disk, og instalere windows 98, og smække win xp skiven i, og derefter vælge en opgradering af systemet.
Det gør jeg da. min pc ikke er så glad for en ren instalation af xp på en helt clean HD ;)