Avatar billede nil.dk Nybegynder
09. oktober 2000 - 15:14 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Probs med Personal Web Server

Hejsa.. håber nogen kan hjælpe.. jeg har fået et irriterende problem.

For at kunne arbejde med ASP på min bærbare PC når jeg er \"ude i marken\" har jeg installeret en Personal Web Server på den. Problemet er at jeg også bruger denne pc til at ringe op til min internetudbyder via modem.

Hvis jeg prøver at køre en ASP-fil på PWS vil pc først koble op til nettet... den vil ikke køre asp-sider i Offline-mode.
Avatar billede janegil Nybegynder
09. oktober 2000 - 15:20 #1
Jeg har forsvåvidt det same \'problemet\' hjemme på NT/IIS. Men jeg setter bare IE i \'online\' modus, uten å koble meg opp med modemet, så kjører lokale testingen greit. Litt kaotisk er det, IE tror jo at den er online, og får timeout hvis jeg ber om en URL som ikke ligger på den lokale test-webben. Men det fungerer.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
09. oktober 2000 - 15:40 #2
janegil >> hvordan gør du det? Jeg kan kun vælge mellem: \"Connect\" eller \"Stay Offline\" ???
Avatar billede janegil Nybegynder
09. oktober 2000 - 15:49 #3
Jeg er ikke hjemme nå, og jeg er temmelig bevisstløs mens jeg gjør det.

Men jeg tror jeg klikker på \"Connect\", deretter klikker jeg \"Cancel\" på alle dialoger som popper opp og truer med å koste penger. Så går IE glad og førnøyd \"online\" selv om den faktisk er offline.

Moral: Ikke tro på alt dialogene forteller. Press deg gjennom med moderat voldsbruk.

(Det er nå en feil i IIS. Den burde kunne forstå at det ikke er nødvendig å være online for å lese http://127.0.0.1/)
Avatar billede janegil Nybegynder
09. oktober 2000 - 15:52 #4
(Nei, ikke feil i IIS. Feil i IE!)
Avatar billede theportal Nybegynder
09. oktober 2000 - 15:53 #5
Prøv dette:

Hvis det er 2000:
Gå ind under Funktioner>Internetinstillinger
Vælg Forbindelser> Her skulle din forbindelse meget gerne komme frem!

Du kan se 3 radio knapper neden under boxen med forbindelser, vælg: Ring aldrig til en forbindelse!

/TP
Avatar billede theportal Nybegynder
09. oktober 2000 - 15:55 #6
BTW: Hvis det er 98 ved jeg ikke rigtig hvad du skal gøre, men det er noget ligende det samme!
Avatar billede astskov Nybegynder
11. oktober 2000 - 12:51 #7
Win 95/98? Så står løsningen i \"help\", når du har startet \"Personal Web Manager\". Se under Installing PWS 4.0 pkt 4 To use PWS on a computer that is not connected to a network.

Er der nogen som ved hvordan man gør når det er NT?? Jeg har problemet at mit netkort ikke kan \"startes\" (eller rettere det sevice program der følger med), når jeg ikke er forbundet til netværket! Jeg har prøvet at installere et \"MS loopback netværkskort\", men det har ikke hjulpet. Jeg har rettet i hostsfilen og givet netkortet en specifik IP-adresse 192.168.1.1 (255.255.255.0)
Intet virker.
Avatar billede janegil Nybegynder
11. oktober 2000 - 14:18 #8
På NT har jeg et generelt inntrykk av at du får bedre kontroll hvis du installerer Internet Service Manager og bruker den i stedet for Personal Web Manager. Altså: installer både Personal Web Server og Internet Service Manager.

Hvilken URL bruker du så?
http://192.168.1.1/
eller
http://127.0.0.1/
?
Avatar billede astskov Nybegynder
11. oktober 2000 - 14:28 #9
Jeg har installeret internet Service Manager, men det synes jeg nu ikke gav noget bedre resultat. Jeg angav IP-adressen på webserveren til 192.168.1.1. Det ændrede ikke på noget. Nu står den til \"unassigned\", og såvirker den både med localhost (127.0.0.1) og 192.168.1.1 (når jeg er på netværket)

Mit problem er.
1) Jeg starter min NT-maskine op uden at være på netværk. Det går \"godt\" bortset fra at mit netkort ikke starter op.
2) Nu kan jeg overhovedet ikke bruge webserveren!!
3) Jeg forsøger at starte netkortet. Det kan jeg ikke den meddeler at enheden ikke fungere.
4) Jeg sætter netstikket i computeren
5) Jeg kan nu godt starte netkortet, og vupti så virker webserveren !!??!!!
Problemet er at når jeg er hjemme ved mig selv, så kan jeg ikke lige sætte netstikket i og få netkortet til at starte.

Gode forslag modtages gerne.
Avatar billede janegil Nybegynder
11. oktober 2000 - 14:36 #10
Kontrollpanel/system/Hardware-profiles og definere en alternativ hardwareprofil som ikke inkluderer nettkortet? Avinstallere nettkortet fra den ene profilen, og håpe at det fortsatt virker fra den originale? Her er jeg på tynn is, vær forsiktig!