Avatar billede aske2 Nybegynder
12. november 2002 - 07:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Transaktioner

Er der ikke en, der har et eksempel, hvor der er brugt transaktioner i MySQL? Bare så jeg har lidt at gå ud fra.
Avatar billede aske2 Nybegynder
12. november 2002 - 08:14 #1
Eller måske har et link til et let forståeligt eksempel med brug af begin, rollback og commit.
Avatar billede mahler Nybegynder
12. november 2002 - 08:17 #2
Hvis du har brug for transaktioner, så prøv eventuelt at kigge på postgresql - den har flere andre features, som ofte vil gøre den mere attraktiv til løsninger, der kræver transaktions - blandt andet en bedre/mere komplet SQL-implementering (se i øvrigt http://openacs.org/philosophy/why-not-mysql.html , der ikke er helt så forældet, som der står i topnoten).

Du kan finde lidt om transaktioner i mysql i følgende artikel:
http://www.newarchitectmag.com/archives/2001/01/progrevu/

Se i øvrigt også http://www.innodb.com/
Avatar billede aske2 Nybegynder
12. november 2002 - 08:46 #3
Tak for links. Jeg kunne stadig godt bruge et eksempel, hvor begin, rollback og commit er brugt.
Avatar billede aske2 Nybegynder
12. november 2002 - 20:22 #4
Jeg vil bestemt kigge på postgresql, men det hjælper mig desværre ikke lige nu, da jeg er i gang med en opgave, hvor der skal bruges MySQL. Jeg håber stadig på at få et eksempel.
Avatar billede timm Nybegynder
15. november 2002 - 14:54 #5
Avatar billede aske2 Nybegynder
27. november 2002 - 07:57 #6
Jeg takker for links, men lukker nu spørgsmålet, da jeg stadig ingen eksempler har fået.