Avatar billede Morten Nybegynder
12. november 2002 - 00:49 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Kig og kommenterer...

Min første "ordentlige" side...

Har ikke brugt frames....
Har brugt Css.....

Så sig frem
Avatar billede Morten Nybegynder
12. november 2002 - 00:50 #1
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
12. november 2002 - 00:50 #2
et link ville være rart
Avatar billede Morten Nybegynder
12. november 2002 - 00:50 #3
Nå ja... det er kun de fire første menupunkter der er klar... men..
Avatar billede Morten Nybegynder
12. november 2002 - 00:51 #4
Clausmeyer du er hurtiger end lynet....
det kom..
Avatar billede cosmodk Nybegynder
12. november 2002 - 00:52 #5
Well dit billede med Divine Bulls, er lidt for poppet syntes jeg, måden den flyver inde på, desuden rammer den overskriften hvilket virker forvirrende. Men at den ikke er lavet i frames og istedet i Css er et stort plus for siden, desuden fungere den perfekt. Bryder mig dog ikke om den sorte bagrund, det bliver for dystert efter min mening.

Men godt gået der

Mvh
Cosmo
Avatar billede cosmodk Nybegynder
12. november 2002 - 00:55 #6
Kan også godt lide dit menupunkt "mød vores hunde" måden du har lavet den mouseover er effektiv.
Tidligere kuld syntes jeg heller ikke er helt ok - bryder mig ikke om runde billeder på en firkantet skærm, især ikke når der er så stor kontrast forskel på billede og baggrund. det "tager" for meget plads, visuelt.

Mvh
Cosmo
Avatar billede Morten Nybegynder
12. november 2002 - 00:59 #7
Hmmm...
Først - de runder billeder synes jeg også selv "lugter" så de bliver ændret...

Den sorte baggrund og det poppede logo... det er "kunden" helt vild med... og jeg må indrømme at jeg også selv synes det er flot... og da der ikke kommer noget videre teskt på siden - synes jeg ikke det gør noget at "designet" stjæler opmærksomheden lidt..

Rammer menuen... hmmmm.. den er jeg ikke helt med på - forøvrig den funktion "kunden" var mest vild med... :O)

Tak for kritikken - lader den lige stå åben lidt endnu....
Avatar billede Morten Nybegynder
12. november 2002 - 01:03 #8
Misforstod måske.... du mente ikke banneren.. da du snakkede om poppet??
Avatar billede Morten Nybegynder
12. november 2002 - 01:04 #9
Mouseover funktion er enkelt (hvis nogen skulle være interesseret)

Det er en simpel udskiftning af det sort/hvide billede når musen er over...
Avatar billede cosmodk Nybegynder
12. november 2002 - 01:07 #10
nej ikke banneret, men den flyin du har med hundene midt på siden. Farvevalget på siden er sådan set godt nok da der er brugt komplementære kontrastfarver der får det hele til at stå tydeligt, men stadig er det meget dystre farver der ikke er "indbydende" at se på
Avatar billede Morten Nybegynder
12. november 2002 - 01:10 #11
Well... men hvilken farve ville du bruge ?
En som den "neon-grønne" kan gå med?
Avatar billede Morten Nybegynder
12. november 2002 - 01:11 #12
Prøvede lige at W3c validerer Css-arket - hmmmmm... skal vist lige kigge meget nærmere på det hihi.... men man lærer da lidt om den korrekte anvendelse..
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
12. november 2002 - 01:15 #13
Personligt synes jeg godt om din sorte baggrund, da det er med til at fremhæve det væsentlige. Kunne dog godt tænke mig at det omkransende sort var lidt mindre, og dermed at billeder med mere var lidt større.

Synes du har gjort et udmærket stykke arbejde.

Mig bekendt er det dog ikke tilladt at reklamere for sine sider her, men det er da muligt jeg tager fejl.
Avatar billede Morten Nybegynder
12. november 2002 - 01:16 #14
Reklamere... er det ikke en site-vurdering??? Ellers har jeg misforstået alt..?

grunden til at der er så meget sort er fordi siden tilgode ser en 800x600 opløsning....
Avatar billede cosmodk Nybegynder
12. november 2002 - 01:17 #15
måske en af følgende :

#313131 (koksgrå)
#3B5196 (violet)
#356087 (støvblå)
#6E8773 (grøngrå)

Mvh
Cosmo
Avatar billede Morten Nybegynder
12. november 2002 - 01:18 #16
hmmmmm... interessant.... det kigger jeg på om en 12-14 timer..

Tak...
Avatar billede cosmodk Nybegynder
12. november 2002 - 01:19 #17
Hvis du laver en iframe med indholdet af siden centreret i en table på en anden baggrunds farve kan du styre størrelsen af det sorte 100%
Avatar billede Morten Nybegynder
12. november 2002 - 01:20 #18
ja okay (behøver jeg vel ikke en iframe til - det er nøjagtig hvad jeg har gjort bare med en tabel i en tabel....) kunne lave den grå uden om - forsøger lige - 2 sek.
Avatar billede cosmodk Nybegynder
12. november 2002 - 01:22 #19
det er bare svært at blande kontrast farver uden at det bliver for "skarpt" at kigge på, komplementær farver er lettere at arbejde med, og så nøjes med kontrasfarver som du har til at higlighte de enkelte menu punkter.

Mvh
Cosmo
Avatar billede Morten Nybegynder
12. november 2002 - 01:23 #20
Prøv lige at se på den...

Jeg synes personligt at der går noget af den...
Den bliver sort igen om lidt....
Avatar billede cosmodk Nybegynder
12. november 2002 - 01:24 #21
med den grå baggrund skal du nok lave en style der tegner en sort kant rundt om dine "bokse" altså top baren samen menuen..

du kan bruge følgende i dit stylesheet :

.gkant     { border-width: 1px 1px 1px 1px; border-style: solid; border-color: #000000; background-color : #C8C8C8; }

det vil give en meget bedre effekt samt afgrænse dine kontrastfarver (neon)

Mvh
Cosmo
Avatar billede cosmodk Nybegynder
12. november 2002 - 01:25 #22
som den er nu syntes jeg den er lækker, du skal bare bruge en mørkere grå (koksgrå) så der ikke er så stor forskel på border og indhold farvemæssigt..

Mvh
Cosmo
Avatar billede Morten Nybegynder
12. november 2002 - 01:25 #23
Okay - prøver jeg i morgen

Tusind tak for dine konstruktive svar Cosmo... smider pointene efter dig....
Avatar billede Morten Nybegynder
12. november 2002 - 01:26 #24
hvis du lige svare.....
Avatar billede cosmodk Nybegynder
12. november 2002 - 01:27 #25
jeps lækkert :) takker
Avatar billede Morten Nybegynder
12. november 2002 - 01:27 #26
et svar... :O)
Avatar billede cosmodk Nybegynder
12. november 2002 - 01:29 #27
du skal muligvis også lave din table padding på main indholdet lidt størrere, så der kommer sort fyld til venstre og i toppen af siden også, så siden kommer til at se ensartet ud.
og så skal baggrunden bare ændres til en koksgrå (meget mørkere grå), og så lige det stylesheet ind som jeg viste dig, du ved vel hvordan du kalder en class?

<td class="gkant">indhold</td>

for at kalde den class der er postet tidligere..

Mvh
Cosmo
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
12. november 2002 - 01:30 #28
Kører man med 600x800 udfylder det fint siden !
Kører man derimod som jeg, med en opløsning på 1280x1024 på en 17 tommer skærm, så fylder det ca. en fjerdedel af siden.
Måske du skulle prøve med en gylden middelvej *ss*
Avatar billede Morten Nybegynder
12. november 2002 - 01:32 #29
jo jo - class kender jeg - er ikke helt newbee på Css...

Hmmmm... skal tænke over dine forslag :O) er nu ret vild med alt det sorte hahahaha

Du skal altså smide et svar Cosmo - så jeg kan gi' dig dine velfortjente point.......... i morgen - for nu kalder sengen på mig...

sov godt...
Avatar billede cosmodk Nybegynder
12. november 2002 - 01:33 #30
jada kæmpesvar - takker :)

Mvh
Cosmo