Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
11. november 2002 - 22:52 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Hvilken ADSL skal jeg vælge?

Det her spm. er garanteret stillet 100 gange før, men jeg fik ikke rigtigt noget ud af at søge.. ;)

Hvis nu jeg skal ha' ADSL (Jeg er RØVtræt af Stofa..)
Hvad skal jeg så vælge?

Jeg skal have MINDT 512/et eller andet .. helt 256

Fast IP

Hvad siger I ? :)
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
11. november 2002 - 22:53 #1
Priser vil jeg også gerne lige ha' =)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
11. november 2002 - 22:55 #2
TDC er ikke så dårlig, og med hensyn til priser, ligger de rimeligt ensartet hos alle udbyderne
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
11. november 2002 - 22:55 #3
ztyxx - en af gutterne her fra byen af siger at man selv skal alt muligt fis for at få fast IP ?
Avatar billede emmek Nybegynder
11. november 2002 - 22:56 #4
Jeg ville satse på TDC Tele danmark adsl.. De har ok support, godt udvalg af hastigheder.. (sikkert hvorfor du er træt af stofa..)
Men inden man kan sige hvilken hastighed du skal ha, skal man nok også vide lidt om hvad du forventer at bruge den til...
Avatar billede emmek Nybegynder
11. november 2002 - 22:57 #5
Fast ip er no problemo hos tdc i alt fald..
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
11. november 2002 - 22:57 #6
emmek - Tja, jeg spiller ikke, men jeg hader at en download tager 100 år.. ;)
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
11. november 2002 - 22:59 #7
Jeg ville nok osse vælge TDC, har selv en 512/128 og den kører rimelig godt, for 435 pr. måned. Mht. fast IP så skal du bare ind på e-service siden på Opasia som er et online selvbetjeningssystem også skal du bare bede om at få en fast IP og vupti et par dage efter har du den kvit og frit.
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
11. november 2002 - 22:59 #8
Ok, lad os sige jeg vælger TDC ..

Hvor lang tid går der ca. før de kommer (jeg er fra Slagelse) og hvad med router/switch osv.

indtil videre er forbindelsen kun til en (min) computer.
Avatar billede emmek Nybegynder
11. november 2002 - 23:00 #9
Ok, så skal du ikke have så stor en upstream hastighed..  hvordan lyder en 128/512? Du skal huske på at du skal kun bruge de 128 til at sende 'kvitteringer' for data du har modtaget, og derfor har du ikke så meget at bruge det til hvis du primært downloader..
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
11. november 2002 - 23:00 #10
ratzaiy - Hvad så hvis nu jeg holder LAN-party herhjemme for sjov ? :) Nu skal du ikke komme med alt muligt med at vi ikke kan trække CS og alt sådan noget skidt gennem forbindelse men hvordan ligger landet så med IP-adresser ?
Avatar billede emmek Nybegynder
11. november 2002 - 23:01 #11
Hvis du vil ha fast ip, og have flere pc'ere på, SKAL du bruge router. Hvis du ikke skal bruge fast ip, kan du få op til 6 pc'ere på ad gangen med en alm. switch..
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
11. november 2002 - 23:01 #12
emmek - Erh, jeg skal også hoste en lille hjemmeside.. ;)
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
11. november 2002 - 23:02 #13
emmek - Så bliver det en router... ;)
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
11. november 2002 - 23:02 #14
emmek - Hvis nu jeg sætter 3 computere til routeren, får de så allesammen fast ip ?
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
11. november 2002 - 23:03 #15
Undskyld jeg spørger så meget, men det er jo det jeg er her for ;)
Avatar billede emmek Nybegynder
11. november 2002 - 23:03 #16
ratzaiy har TDC Internet Bredbånd (netExpres), og der skal man have router for at få flere pc'ere på på samme tid..
Avatar billede emmek Nybegynder
11. november 2002 - 23:05 #17
Egentlig får de lokale ip adresser (adresser der ikke kan ses på internettet), men du kan sagtens sætte routeren op, sådan at når man vil ind på en hjemmeside, så bliver trafikken send videre ind til den pc, som du har din web, mail, ftp eller-hvad-det-nu-måtte-være-server..
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
11. november 2002 - 23:06 #18
emmek - Med samme IP ?
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
11. november 2002 - 23:06 #19
Altså man kan sige at alt får samme IP ? :)
Avatar billede emmek Nybegynder
11. november 2002 - 23:07 #20
Jeps.. Routeren får din internet ip (den faste), og den benytter samtlige pc'ere på din lokalnet sig så af..
Avatar billede emmek Nybegynder
11. november 2002 - 23:08 #21
Har du en mail, så kan du se et eksempel..
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
11. november 2002 - 23:08 #22
emmek - Ikke så smart jo.. Så sidder jeg f.eks. på netmeeting og en ringer mig op via IP.. Det er jo så et problem hvis en computer ved siden af OGSÅ er på netmeeting ?
Avatar billede emmek Nybegynder
11. november 2002 - 23:10 #23
Tjahh.. Netmeeting og den slags har som regel en række af portnumre som kan bruges.. Du tildeler en til hver af dine pc'ere på lokalnettet..
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
11. november 2002 - 23:11 #24
emmek - Jeg kan slet ikke se logikken i at alt får samme IP.. Det er jo ikke pissegenialt .. :)
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
11. november 2002 - 23:11 #25
Smid et svar :)
Avatar billede emmek Nybegynder
11. november 2002 - 23:14 #26
2 minutter..
Avatar billede emmek Nybegynder
11. november 2002 - 23:24 #27
om 10 minutter så prøv url: www.telefonweb.cjb.net/Image2.jpg Det er et billede af hvordan 'port-forwarding' sættes op i den router jeg har.. Temmeligt simpelt..
Avatar billede cain Nybegynder
12. november 2002 - 09:08 #28
Jeg ville vælge adsl fra boomtown 512/512
eller sonofon udbyder faktisk rimeligt hurtigt adsl http://www.sonofon.dk/index.asp?page=/erhverv/produkter/internet/bredbaand/omsonofonbredbaand/index.shtml
men jeg skal ikke kunne sige om det også er til privat, men er det ikke det ville jeg vælge boomtown/(en del af tdc så vidt jeg husker)

over and out -cain-
Avatar billede emmek Nybegynder
12. november 2002 - 10:09 #29
emmek - Tja, jeg spiller ikke, men jeg hader at en download tager 100 år.. ;)
Ok, så skal du ikke have så stor en upstream hastighed..  hvordan lyder en 128/512? Du skal huske på at du skal kun bruge de 128 til at sende 'kvitteringer' for data du har modtaget, og derfor har du ikke så meget at bruge det til hvis du primært downloader..

Hvorfor det ikke kan svare sig af få 512 upstream..
Avatar billede donwang Nybegynder
12. november 2002 - 20:39 #30
www.tele2adsl.dk her kan du også få fast ip!