Avatar billede messiahdk Nybegynder
11. november 2002 - 22:36 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Hjælp til køb af en god (billig) Harddisk-controller

Hej!

Jeg har inden for den nærmeste fremtid tænkt mig at købe en Harddisk-Controller... Jeg ved bare ikke noget om det. Så jeg har brug for lidt hjælp af ekspertene.
Hvis i kunne hjælpe mig finde at finde en god og ikke alt for dyr Harddisk Controller så ville jeg være glad

På forhånd tak

Hvis det er til nogen hjælp så kører jeg med et  ECS Elitegroup k7s5a bundkort og jeg skal bruge controlleren til en 8GB ??, en 60 GB IBM, en 80 GB seagate og en 120 GB Western Digital
Avatar billede tmoller Nybegynder
12. november 2002 - 00:20 #1
Kig på Promise hos http://www.midtdata.dk fra 275,-
Avatar billede kelly_bb Nybegynder
12. november 2002 - 08:42 #2
Ja, det er rigtigt som Tmoller siger, du skal ha' fat på en promise controller. Jeg bruger selv en Promise Ultra 133 TX2, og den ruller sq upåklageligt.... Så køb promise hvis du vil ha' noget godt udstyr til "billige" penge...
Og ja, som Tmoller siger, kig på Midtdata.dk de er billige.
Avatar billede messiahdk Nybegynder
13. november 2002 - 15:00 #4
jeg havde også set lidt på en promise kontroller der hedder Ultra100/133 tx2 (Ultra100 har error checking)(de koster nogenlunde det samme...
skal bundkortet have et eller andet for at kunne køre med en harddisk kontroller??
Avatar billede tmoller Nybegynder
13. november 2002 - 17:16 #5
Kort og godt: Nej.
Jeg har kørt med både SCSI og IDE kontrolere på utallige bundkort, lige siden tidernes morgen og til dagens Danmark. Har aldrig haft problemer med det. Det eneste er at de fleste IDE kontrolere skal opfattes og behandles som SCSI.