Avatar billede emilnt Nybegynder
11. november 2002 - 20:58 Der er 15 kommentarer

Hvordan overclocker jeg min Amd athlon Thunderbird 1400 mhz Bedst

Hvordan overclocker jeg min Amd athlon Thunderbird 1400 mhz Bedst.
Jeg har nemlig en ret kraftig CPU Fan, den skulle ikke havde noget problem med at jeg overclocker min CPU.
Jeg har et Asus a7v333 bundkort, her har jeg så været inde i Bios og sat to ting op. det ene stod på 10.5 og det andet 133, og ved det fik jeg den til at kører 1600 mhz, men det kørte ret ustabilt. Ikke på grund af varmen men på grund af noget andet. Jeg har en Thermaltake vulcano 7+ Blæser med 3 trins blæser hastighed.
Tak for hjælpen.
Avatar billede -simon- Nybegynder
11. november 2002 - 21:39 #1
Og hvad er spørgsmålet ?? Det er vel bundkortet der ikke kan lide at du hæver fsb'en
Avatar billede emilnt Nybegynder
11. november 2002 - 21:41 #2
Hvordan overclocker jeg CPU?????????????
Avatar billede emilnt Nybegynder
11. november 2002 - 21:43 #3
Nå nej det var ved at sætte 10.5 op til 11.5 og 133 op til 139 at jeg fik den til at kører 1600 mhz
Avatar billede skrewz Nybegynder
11. november 2002 - 21:57 #4
Jep. Det er dit problem.
Sæt hellere multiplieren til 12 og lad FSB være FSB (ved 133).
Avatar billede skrewz Nybegynder
11. november 2002 - 21:58 #5
Må jeg foreslå en XP-processor? Hvis det altså kun er ydelsen, du går efter?
Avatar billede emilnt Nybegynder
12. november 2002 - 10:00 #6
Nej det må du ikke foreslå Jeg skal jo se hvor meget min Thunderbird kan yde.
Jeg søger et  hvor jeg kan finde vejledning til hvordan jeg overclocker min PC på anden måde en ved de to ting jeg har prøvet
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2002 - 11:38 #7
Du kan jo prøve at kigge her http://www.overclocking.dk/litteratur.asp?id=1148&type=guide

Prøv at hæve Vcore en smule og se om det hjælper på stabiliteten. Jeg tror ikke du skal regne med mere end 1600 Mhz med luftkøling.
Avatar billede skrewz Nybegynder
12. november 2002 - 16:49 #8
Den CPU er allerede den næst-største effekt, kun overgået af 3000MHz P4'eren...
Avatar billede emilnt Nybegynder
12. november 2002 - 20:15 #9
Joooh Jeg tror nu nok den ka ta' mere end 1600 mhz.
Men så kan det være jeg skal unlocke CPU'en
Avatar billede emilnt Nybegynder
12. november 2002 - 20:17 #10
jeg har nu fået den til at kører 1538 stabilt, jeg unlod at clocke FSB'en
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2002 - 12:37 #11
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan du overklokker en CPU med låst multiplier uden at klokke fsb'en, det kan ikke lade sig gøre. generelt får du mest ydelse ud af at klokke fsb, så både cpu, bus og RAM kører hurtigere. du bør hæve Vcore, hvis den ikke kører stabilt. da din CPU-multiplier er låst kører den pr. default 10.5 x 133 MHz = 1400, i øjeblikket må du kører ca 146 x 10.5 = ca 1538 MHz. Dette giver uden tvivl bedre ydelse end kun at overklokke CPU (unlocke den).
Avatar billede emilnt Nybegynder
25. november 2002 - 20:14 #12
DJeg clocker helt sikkert kun multiplieren(Basta) Men det kører nu atadig ikke stabilt, så jeg kører bare 1400 mhz indtil jeg får råd til at kunne unlocke den(råd til at kunne brænde den af).
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2002 - 21:52 #13
Mange Thunderbird CPUere er fra låst op fra fabrikken, min 1200Mhz er f.eks ikke låst. Du kan se det på L1 broerne på CPUen om den er låst eller ej, som her http://www.tweak3d.net/articles/tbirdoc/2.shtml

Du får mest ydelse ud af at maksimere FSB i stedet for multiplier.
7,5x133 = 1000 Mhz er ca 10% hurtigere end 10x100 = 1000 Mhz, i CPU intensive opgaver. Men det kommer selvfølgelig an hvilken RAM du har ?.
Avatar billede emilnt Nybegynder
11. januar 2003 - 16:10 #14
Jeg har nu fået cpu'en til at kører 1600 mhz ved at hæve multiplieren 12x 133
Det kunne jeg først ikke få til at kører stabilt men jeg har så bare hævet vcore til 1.80. Jeg tror så w00t har ret i at den er unlocked. men jeg kan ikke få den til at kører men en multiplierer på 13x133 selvom min Bios har support for det. Når jeg sætter den til 13x 133 vil den ikke starte op!!
jeg har prøvet at sætte vcore til det højeste men den vil ikke med en multiplierer på 13x.
Håber der er nogen der ved hvorfor eller hvad jeg kan gøre?
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2003 - 17:17 #15
Jeg tror du har nået loftet, 1600 er da meget pænt med en Tbird.