Avatar billede rathan Nybegynder
11. november 2002 - 17:46 Der er 32 kommentarer

Valg af antivirus program

Jeg køre i øjeblikket med en opdateret version af norton antivirus 2001...sørgeligt nok har jeg mens denne var aktiv kørende fået en virus på min harddisk (malware ... en russer virus) Nu vil jeg skifte antivirus program ...men hvad skal jeg vælge? Norton er dømt ude! idet den har svigtet med hensyn til Malware samt at den har svært ved at uskadeliggøre nimda.
Men er der noget der er bedre på markedet? i så fald hvad?
Den (antivirusen) skal kunne udskadelig gøre både Malware og nimda.
/rathan
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
11. november 2002 - 17:48 #1
rathan --> Jeg synes du sagde i det andet spørgsmål at dit valg var faldet på Norman AntiVirus???
Avatar billede grunken Nybegynder
11. november 2002 - 17:54 #2
Jeg vil med garanti pånær "NA" som altid har været mig en tro følgesvend, anbefale Panda Antivirus, som efterhånden er blevet noget nær state of the art inden for antivirusprogrammer :)

hent en trial her :
http://www.pandasecurity.com/

og fandt lige et link så du kan se at den rent faktisk protecter mod noget af det du leder efter :

http://service.pandasoftware.es/servlet/panda.pandaInternet.EntradaDatosInternet;jsessionid=1258051037033999085?operacion=EV2FichaVirus&pestanaFicha=0&idioma=2&nombreVirusFicha=Nimda

-grunken
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
11. november 2002 - 17:57 #3
Jeg vil igen stemme for Norman AntiVirus som ligesom med grunkens NA aldrig har sviget moi.
Avatar billede cdc Novice
11. november 2002 - 18:01 #4
Man kan aldrig være 100% sikker samme hvilket av program man bruger, har selv brugt NA ny bruger jeg McAfee, og har gjort det i flere år uden problemer.
Men hvilket et du vælger at bruger er et tepraments spm.
Avatar billede cygnet Praktikant
11. november 2002 - 18:02 #5
Anbefaler Kaspersky - har fået de bedste anmeldelser og fungerer perfekt her.

Test ( fra virus112 ) :
http://www.virusdanmark.dk/dk/testen.asp

Download:
http://www.virusdanmark.dk/dk/download.asp

/cygnet
www.cygnet.dk
Avatar billede whatever Nybegynder
11. november 2002 - 18:06 #6
Jeg har brugt Kaspersky, men bruger nu Panda Antivirus. Bl.a. pga. af gode testresulstater, men også fordi prisen for 3 år 295kr, se http://antivirus.jubii.dk/.
Avatar billede prodic Mester
11. november 2002 - 18:06 #7
http://www.virusbtn.com/vb100/archives/products.xml

Find dit operativ-system på listen og se hvordan de enkelte AV-programmer har klaret sig på netop det operativ-system.
Hvilket af de "beståede" programmer du vælger afhænger meget af personlig smag - efter hvad mine erfaringer siger mig.

Virus112-testen er ved at være forældet, så den skal man ikke ligge for stor vægt på. Den anden test skulle være mere retfærdig, og er en anerkendt test udført at kyndige folk.
Avatar billede whatever Nybegynder
11. november 2002 - 18:07 #8
Avatar billede c_nova Nybegynder
11. november 2002 - 18:09 #9
jeg bruger selv AVG og NorTon... men det skal lige sige at AVG fanger mere end Norton gør... og AVG'en er gratis...

http://www.grisoft.com
Avatar billede c_nova Nybegynder
11. november 2002 - 18:09 #10
svar :O)
Avatar billede rathan Nybegynder
11. november 2002 - 18:11 #11
exp-rally>>> ja???  fik du ikke points?????
kigger lige
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
11. november 2002 - 18:13 #12
Jojo, det er heller ikke det er der problemmet.
Men hvis du valgte Norman hvorfor spørg du så igen?
Avatar billede rathan Nybegynder
11. november 2002 - 18:22 #13
exp-rally>>> jeg ER IKKE god til det her... men det andet spørgsmål gik på en firewall...og som du vil kunne se i det tidligere spørgsmål trode jeg at en firewall holdt virus ude men det fortælles (jeg tror at det er perhaps) at det gør den ikke.
For lige at gøre det helt klart så søger jeg under gruppen firewall en firewall og nu under virus en antivirus...det kan godt være jeg ikke gør tingene rigtigt okay...men det er helt sikkert fordi jeg er så dum med en computer og hvis jeg har lavet noget galt så undskylder jeg meget!!!

MEN JEG ER SGU IKKE GOD TIL DET HER
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
11. november 2002 - 18:37 #14
Hehe, bare rolig...
Kunne bare ikke helt forstå det, men det er da helt ok med mig.
Avatar billede anje Nybegynder
11. november 2002 - 18:58 #15
Prøv at kaste et blik på: http://www.tryus.dk/start.asp
Der er gode sikkerhedsløsninger af flere arter, jeg bruger selv panda titanium, og det virker upåklageligt.
Avatar billede perhaps Nybegynder
11. november 2002 - 19:30 #16
Hej rathan! Du har i dit andet spørgsmål her http://www.eksperten.dk/spm/281917
valgt dig en virusscanner, nemlig norman. Den fanger de vira som uheldigvis kommer til din pc fra en mail, fra en hjemmeside eller på anden måde. Det du nu skal have er en firewall som bekytter din pc mod indtrængen af hackere. En firewall har ikke noget med en virusscanner at gøre. Det er i hvert fald meget lidt. Hvis du nu køber dig en bitguard til ca 400,- kr, så har du en god virusscanner samt en god firewall og så er du rimelig godt beskyttet. Du skal altid huske på at virusscanneren og firewallen er intet værd hvis de ikke hele tiden opdateres. Jeg kender ikke Norman scanneren så godt, men jeg går ud fra at den har live-update, hvilket gør at den kommer og fortæller dig når der foreligger en opdatering. Man skal som regel så bare klikke ok og opdateringen sker så næsten automatisk. På bitguard er der også en opdateringsknap. Den kan man så klikke på en gang om ugen. Opdateringerne her sker ikke så ofte. Spørgsmål? så vend tilbage.
Avatar billede perhaps Nybegynder
11. november 2002 - 19:32 #17
Jeg går ud fra at du har kabel, adsl eller en anden hurtig opkobling med fast IP, for bruger du et alm 56k-moden så er en firewall efter min mening ikke en absolut nødvendighed.
Avatar billede perhaps Nybegynder
11. november 2002 - 19:33 #18
56k-moden = 56k-modem
Avatar billede rathan Nybegynder
11. november 2002 - 19:45 #19
hejsa allesammen...
NU ER JEG TOTALT FORVIRRET!!!!

Norman 'en  er det ikke en firewall???
Hvis det ikke er formegen ulejlighed så vil jeg gerne forsøge igen!!!

1. Jeg bestiller norman (som er en firewall eller hvad?)
2. Jeg mangler nu et antivirus program??? (eller er det noman der  er det???)

Jeg har en computer 1.4 gb cpu med 30 mb harddisk tilsluttet med en lan tilgang til internettet... hvad nu???

Jeg ved godt jeg er lidt forvirrende men det skyldes min manglende viden på området... please ha' tålmodighed med mig!!!

/rathan
Avatar billede rathan Nybegynder
11. november 2002 - 19:48 #20
sorry harddisk = 30 gigabyte
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. november 2002 - 21:10 #21
panda antivirus kan du købe med 3 års beskyttelse for 300 kr. her:

antivirus.jubii.dk
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
11. november 2002 - 22:00 #22
Rathan -->

1. Du kan bestille Bitguard som er en firewall.
2. Du kan bestille Norman som er et antivirus program.

Perhaps --> Ja norman opdaterer sig selv :)
Avatar billede yeti Nybegynder
12. november 2002 - 08:35 #23
Før man vælger Kaspersky bør man da vist læse:

http://www.safe2day.dk/index.php?page=article,1142

Nå, men det viser vel bare at ingen er perfekt. Jeg har endnu ikke oplevet at have et 100% sikkert antivirus program. Og nej jeg er ikke sløset med opdateringerne. Jeg supplerer derfor jævnligt med en on-line scanner. Hvis du gør det så kan du føle dig sikker med et af de store programmer (Norton, McAfee, Kaspersky eller ligende). Husk lige at den online scanner du vælger ikke skal være fra det firma som leverer dit faste antivirus program - så er du lige vidt.

Det skulle ellers være en ny spiller på markedet - bullguard en dansk total løsning der også dækker P2P - er der nogen der har erfaringer med det program?
Avatar billede dinky Nybegynder
19. november 2002 - 08:24 #24
Ratan --->  Køb ikke panda antivirusscaneren den er ikke en pind værd, købte den selv, 300 kr ud af vinduet Øv
Avatar billede whatever Nybegynder
19. november 2002 - 12:40 #25
dinky > Hvad skulle der være galt med Panda Antivirus?
Avatar billede dinky Nybegynder
19. november 2002 - 15:19 #26
Whatever > du kan jo prøve at læse mit spam, når du har gjort det kan du jo se hvor meget glæde jeg har haft af Panda ;-(  http://www.eksperten.dk/spm/249210
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2002 - 15:20 #27
Jeg er selv godt tilfreds med PC-Cillin 2002
Avatar billede Trine Nybegynder
02. december 2002 - 15:23 #28
Bestiller man Norman igennem TDC sammen med sit bredbånd, får man en pakke, som indeholder både Antivirus samt Firewall. Det er en pakkeløsning. Så hvis det er det di har købt, så behøver du ikke at tænke mere over det. Når det installeres, oprettes to nye ikoner på processlinien ved siden af uret, den ene er firewall (den neongrønne med en rød zigzag hen over), og så er der et grønblå ikon med et N på, som er antivirus delen.
Avatar billede asplokink12345 Nybegynder
17. februar 2003 - 17:26 #29
AVG ANTIVIRUS (GRATIS)
www.grisoft.com
PC-Cillin (30 dage prøve)
www.trend-micro.com
Avatar billede yeti Nybegynder
17. februar 2003 - 17:31 #30
Der er jo også et dansk alternativ - hvilket skulle være specielt godt hvis man dyrker peer-to-peer. Det findes på www.bullguard.dk Jeg har endnu ikke set test af det, men jeg har nu heller ikke ledt efter sådanne.
Avatar billede fromsej Praktikant
17. februar 2003 - 17:32 #31
>>asplokink , det er helt i orden at du svarer på spørgsmål.*S*
Jeg tror bare at i et spørgsmål som det her , hvor der ingen indlæg har været siden 2-12 2002 , er det spild af tid.
Men velkommen til Eksperten alligevel.*S*
Avatar billede asplokink12345 Nybegynder
17. februar 2003 - 18:19 #32
hehe... så sku ikke efter datoen....
men skal nok se efter næste gang...