Avatar billede bjabber2 Nybegynder
09. oktober 2000 - 12:37 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Windows 2000

Hvorledes skifter man størrelse på en partition i win2000 uden at skulle slette den først.
Avatar billede jinxed Nybegynder
09. oktober 2000 - 12:42 #1
Du kan gøre det men Norton Ghost

Jinxed ; ]
Avatar billede jinxed Nybegynder
09. oktober 2000 - 12:42 #2
men = med
Avatar billede bjabber2 Nybegynder
09. oktober 2000 - 12:48 #3
ok - men er der ingen muligheder i win2000 uden at
skulle hente/installere norton ghost eller lign.
Avatar billede jinxed Nybegynder
09. oktober 2000 - 12:52 #4
Ikke nogen jeg kender til....

Der er i hvertfald ikke noget der kan gøre det i \"Computer Management - Disk Management\"

Jinxed ; |
Avatar billede rune_mariboe Nybegynder
09. oktober 2000 - 13:32 #5
Hvad har du imod at slette den først?
Avatar billede bjabber2 Nybegynder
09. oktober 2000 - 13:34 #6
at det er c partitionen og så skal jeg til at geninstallere win m.m.
Avatar billede nordvest Nybegynder
09. oktober 2000 - 13:37 #7
Hejsa

bjabber2>>

man kan godt gøre det i win2k men det kræver at man konverterer sine partitioner til volumes, hvilkeg gør at man kan ændre størrelse på partitionerne, ulempen ved volumes, er at har man først konverteret til volumes så er tilbage konvertering ikke muligt

Hilsen Nordvest
Avatar billede bjabber2 Nybegynder
09. oktober 2000 - 13:39 #8
Tak for hjælpen...
Avatar billede double-g Juniormester
09. oktober 2000 - 21:06 #9
Jeg har ændret størrelsen på min W2K partition (NTFS) med Partition Magic uden problemer af nogen art
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2000 - 02:16 #10
Hvis installationen af windows 2000  er lavet med tomt plads på disken fra starten af ,så kan man  blot udvide via windows2000 diskhåndtering. Hvis man bruger andre progrmmer til at lave noget med windows2000 partitionen med, så går det galt på et eller andet tidspunkt.
Avatar billede double-g Juniormester
15. oktober 2000 - 21:26 #11

kharder  >>  Jeg har kørt med den udvidede NTFS partition i flere måneder nu UDEN problemer

Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2000 - 00:14 #12
Do har været heldig. De gange jeg har prøvet har windows 2000 ikke kunnet finde ud af om det skulle starte op eller lukke ned. Så det endte med at windows 2000 startede op, for så herefter at lukke ned med det samme igen.

Dette sker nok ikke, hvis man bruger den indbyggede oprettelse og udvidelse af partitioner i windows 2000, blot man klargøre med den fra starten af installationen af windows 2000.