Avatar billede narkona Praktikant
11. november 2002 - 15:58 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

jeg kan ikke installere

jeg har windowsXP og har tjekket at jeg er systemadministrator, men når jeg installerer officeXP (eller 2000), så når den til 99.99999% og vil så tilskrive nogle nøgleværdier i registreringsdatabasen.

Så melder den følgende fejl:

fejl 1402. installationsprogrammet kan ikke åbne registreringsdatabasenøglen
HKEY_LOCAL_MASHINE\software\microsoft\windows\currentversion\run\optional\components\IMAIL. kontroller at du har tilstrækkelige tilladelser til at få adgang til registreringsdatabasen.

hvad er der galt?
hvad skal der gøres/ændres?
forslag?
Avatar billede basic.smurf Nybegynder
11. november 2002 - 16:02 #1
Er du logget på som administrator, når du installere?

Det kan også være der kører et program i baggrunden, der laver konflikten.

B.S
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. november 2002 - 16:02 #2
Log ind som administrator (eller anden bruger med lokale administrator rettigheder) inden du installerer.
Avatar billede basic.smurf Nybegynder
11. november 2002 - 16:03 #3
hehe nanoq, jeg kom først.
Avatar billede zeroxer Nybegynder
11. november 2002 - 16:03 #4
Hem.. æ tror at du har ikke originele verzzzion "\currentversion\" ??!
men hvis du har.. så ved jeg ikke. det er bare lorte windows som altid går i smadder :/

mvh zx
Avatar billede narkona Praktikant
11. november 2002 - 16:04 #5
den bruger som er logget ind har jeg tjekket under brugerkonti, og der står at denne har systemadministrator rettigheder
jeg har disablet alt som ligger i baggrunden
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. november 2002 - 16:04 #6
zeroxer, fantastisk velovervejet svar... det er helt sikkert noget der hjælper spørger videre.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
11. november 2002 - 16:05 #7
Har du mulighed for at prøve at logge ind med BRUGEREN administrator?
Avatar billede itckongen Nybegynder
11. november 2002 - 16:06 #8
http://www.iomega.com/support/documents/10729.html

Jeg vil tro det er noget i stil med denne her.
Brug den eller lad være, jeg er ik ansvarlig for noget :)
Avatar billede narkona Praktikant
11. november 2002 - 16:11 #9
hvordan skal den kunne hjælpe??
har det ikke noget med et iomega zip drev at gøre?
jeg har nu forsøgt at oprette endnu en bruger med systemadministrator rettigheder, så må jeg se hvad den siger

nanoq>>nej det har jeg ikke, når jeg vælger log af eller skift bruger, så er der kun en konto til rådighed (men denne har også ifølge windows systemadministrator rettigheder)
Avatar billede dmcn Praktikant
11. november 2002 - 16:26 #10
zeroxer : Folk kommer herind for at få hjælp - hvor meget tror du et svar som "men hvis du har.. så ved jeg ikke. det er bare lorte windows som altid går i smadder :/" hjælper spørger? Du bedes overveje dine svar noget bedre for fremtiden.
- n0rmality, coadmin
Avatar billede narkona Praktikant
11. november 2002 - 16:28 #11
nu har jeg lige snakket med Packard Bell og det viser sig at de har et system som "låser" registreringsdabasen. Nu har jeg fjernet den lås, og så forsøger jeg igen at installere OfficeXP
SKOD PK
Avatar billede narkona Praktikant
11. november 2002 - 16:34 #12
ikke at det hjælper mig i søgen efter en løsning så vil jeg dog give
n0rmality ret, det er skide irriterende med et "svar" som zeroxer gav
det generer og forstyrrer for dem som vil have hjælp. folk som ham burde nægtes adgang til eksperten.dk
Avatar billede narkona Praktikant
13. november 2002 - 14:09 #13
jeg har selv løst det
jeg gik indi regedit og slettede den fil som gav problemet
Avatar billede energimanden Nybegynder
09. juni 2006 - 12:42 #14
Hej Narkona

Jeg har samme problem som dig med installation af office og jeg har også en Packard Bell, Hvilken fil er det der skal slettes i regedit?
På forhånd tak..