Avatar billede herbie4ever Nybegynder
11. november 2002 - 14:24 Der er 15 kommentarer

Hvordna skjuler jeg min IP adresse for andre

JEg er træf af at alle / webmaster kan se min ip adresse når jeg skriver indlæg på div forumer på nettet.

Findes der et program som kryptere denne eller fjerner den helt ?

Tak
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2002 - 14:25 #1
Det er umuligt..!
Avatar billede limemedia Nybegynder
11. november 2002 - 14:27 #2
din ip er altid synlig og vil optræde i alverdens logfiler... Men med en firewall, nat server eller lign, er det også fløjtende lige gyldigt om den er synlig eller ej. Du skal ikke lade dig gå på af, at flere popupreklamer siger det er "åh så farligt"
Avatar billede wisen Nybegynder
11. november 2002 - 14:28 #3
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. november 2002 - 16:06 #4
Du kan ikke skjule din externe ip adresse med lovlige midler, og slet ikke for folk der ved hvordan de skal følge sporet tennem dine hops. Du kan skjuel dine interne ip adresser via NAT i din router/firewall.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
11. november 2002 - 23:48 #5
Hvis du skjulte din I.P.-adresse 100% ville internettet ikke være ret anvendeligt - hvordan skulle en maskine i "den anden ende" af nettet komme i kontakt til din maskine, hvis du ikke havde en I.P.`??? Eller er der noget, jeg har misforstået?
Avatar billede luftballon Nybegynder
17. november 2002 - 22:03 #6
kreidlerhansen har ret. Jeg tror ikke helt at du har forstået hvordan Internettet er skruet sammen.

Når du klikker dig ind på en internet-side sender du en request til en webserver om at få tilsendt indholdet af siden. I denne forespørgsel ligger din IP-adr. naturligvis også - ellers ville web-serveren jo ikke vide hvortil den skal sende siden!

Så nej det er ikke muligt at skjule sin ip.

/Henrik
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
17. november 2002 - 23:29 #7
.
Avatar billede stig3 Mester
18. november 2002 - 10:19 #8
Jeg synes nu det ser ud til at wisen's forslag gør det ønskede.

Det er selvfølgelig rigtigt at informationerne fra webstederne skal tilbage til den surfendes ip adresse, men med anonymizer vil hans ip adresse kun være kendt af anonymizer serveren. Dermed har webstederne ikke adgang til hans egen ip adresse.

se billede midt på siden:
http://www.anonymizer.com/surfing/
Avatar billede stig3 Mester
18. november 2002 - 10:33 #9
Funktionen står også i deres "Full feature list":

IP Shielding:
Prevents visited Web sites or other parties from detecting a users's real IP address.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
18. november 2002 - 12:19 #10
Hmmmmm... Tvivler nu stadig på, man kan udelukke IP-adressen fra de fora, hvor den bliver logget!

Havde aldrig hørt om programmet, så det kunne da være, man skulle overveje det, inden ens e-mail blev over-spammet *G*
Avatar billede stig3 Mester
18. november 2002 - 12:24 #11
De fora, der logger ip adressen, vil jo så logge ip adressen på anonymizer serveren.........

Men de kan stadig godt "banne" vedkommende, hvis det er det der er problemet, men så banner de alle brugerne af anonymizer serveren :-)
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
18. november 2002 - 12:34 #12
Hmmmm... Det må unægteligt siges at være upraktisk *G*
Avatar billede cp1 Nybegynder
18. november 2002 - 19:26 #13
her er et par andre adresser:
http://jupe.dk/
www.megaproxy.com
Vh.cp1
Avatar billede inmyworld Nybegynder
05. februar 2003 - 01:58 #14
her er ca 1000 proxy server. http://www.multiproxy.org/anon_proxy.htm

men de bruges ikke på samme måde som de andre.

nej de er meget federe
du går bare ind i lan opsætningen på din IE og vælger use proxy også indtaster du bare en af dem.
Avatar billede lasg Nybegynder
07. oktober 2003 - 19:25 #15
Og så har man ingen netadgang når anonymizerserveren er nede?