Avatar billede wip13 Nybegynder
25. juli 1999 - 16:30 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Firewall

Hvis nu man har ICQ og en Firewall og man ikke aner settings'ne for den, kan man så på en eller anden måde køre ICQ?
Avatar billede snowball Novice
25. juli 1999 - 20:58 #1
Nej, du skal kende firewall indstillingerne. Ville selv ønske der er en måde at slippe uden om det.

Snowball
Avatar billede fumes Nybegynder
26. juli 1999 - 20:04 #2
Du kan også prøve med nogle standard settings - UDP 4000 - port 1080 og sådan, men du skal kende jeres firewalls IP adresse også - det er dog ikke sikkert at jeres netværk har nogle UDP porte åbne.

Hvis du meget gerne vil vide det, findes der nogle små hackerprogrammer der går ud og undersøger hvilke UDP-porte der er åbne på serveren, men jeg tror ikke at jees EDB afdeling vil blive så glade hvis du bruger sådan ét !!!
Avatar billede wip13 Nybegynder
26. juli 1999 - 20:07 #3
fumes>> nej det er sq nok ikke så godt!

Snowball>>et nej giver ingen point!

Avatar billede fumes Nybegynder
26. juli 1999 - 20:15 #4
Hvis i kører under en socks eller proxy server, skal du nok ikke regne med noget særligt positivt resultat. Men har du slet ikke mulighed for at få at vide om UDP portene er åbne ???

Se evt i din interntbrowser om du bruger proxy eller socks server. Hvis indstillingerne under connections er blanke er der en mulighed for at få det til at virke, men det kræver noget gætteri og at man prøver sig frem, du SKAL dog stadig kende IP-adressen!!
Avatar billede wip13 Nybegynder
26. juli 1999 - 20:17 #5
fumes>> hvor skal jeg skrive IP'en henne?
Avatar billede fumes Nybegynder
26. juli 1999 - 20:25 #6
Ved valget om du er under en firewall eller proxy vælger du YES, her har du så 3 forskellige muligheder "I dont use SOCKS on my firewall - or I am using another proxy server", "I am using a SOCKS 5 server" og "I am using a SOCKS 4 server".
Du kan se i din browser om i benytter socks !!!Under TCP port allocation skal du bare lade den lede efter UDP portene selv.
Under de følgende valg skal du skrive din firewall IP ind som socks server (hvis i kører med socks skal du sandsynligvis også køre sockscap32)..
Prøv dig frem - som port er det mest almindeligt at port 1080 eller 80 er åben !!
Avatar billede wip13 Nybegynder
26. juli 1999 - 20:26 #7
jeg prøver!
Avatar billede wip13 Nybegynder
26. juli 1999 - 20:32 #8
øvvv det kan jeg sq ikke få til at virke
:-(
Avatar billede fumes Nybegynder
26. juli 1999 - 20:35 #9
Tja, så er der nok ikke åbnet i jeres netværk - hvis ikke standard instillingerne virker, så er det jo en lidt håbløs sag at finde "hullet" !!!
Avatar billede wip13 Nybegynder
26. juli 1999 - 20:37 #10
ja
*dybt suk*
Avatar billede snowball Novice
26. juli 1999 - 20:42 #11
Jeg prøver lige igen, for mit svar er stadig det rigtige ligemeget om du vil det eller ej !!!

Nej, du skal kende firewall indstillingerne. Ville selv ønske der er en måde at slippe uden om det.

Snowball
Avatar billede wip13 Nybegynder
26. juli 1999 - 20:43 #12
jamen jamen jamen det svar kan jeg ikke bruge!
Vil du måske give penge ud til noget nyttesløst?
Avatar billede snowball Novice
26. juli 1999 - 20:47 #13
Næ, men mit svar et stadig det rigtige. Har du måske fundet en vej udenom ???

Snowball
Avatar billede wip13 Nybegynder
26. juli 1999 - 20:49 #14
NEJ, men jeg leder efter en der har!

Gider du godt lade være med svare!
Avatar billede snowball Novice
26. juli 1999 - 20:52 #15
OK, men så kan du godt forberede dig på at du kommer til at vente længe (hvis du i det hele taget får noget svar, hvilket jeg er tem'lig sikker på du IKKE gør).

Snowball
Avatar billede wip13 Nybegynder
26. juli 1999 - 20:55 #16
jaja det siger du bare fordi du er sur over at jeg ikke ville give dig 15 point.

sååhh sååhh
mors lille snebold må altså ikke græde nu
Avatar billede snowball Novice
26. juli 1999 - 21:05 #17
Nææ. jeg er skam ikke sur. Det er bare dig der ikke fatter at det ikke kan lade sig gøre at snyde en Firewall.

BTW, er der ikke over din sengetid ???

Snowball

Avatar billede wip13 Nybegynder
26. juli 1999 - 21:07 #18
nå...så pubertets møgungen finder de spydige ord frem hva??
Avatar billede snowball Novice
26. juli 1999 - 21:12 #19
pubertets møgungen ??? Er det ikke lidt et skud i tågen ??? Du ander jo IKKE EN SKID OM, om jeg er 10, 15, 25, 45 eller 90 år gammel !!!

Snowball
Avatar billede wip13 Nybegynder
26. juli 1999 - 21:14 #20
10 til 13 år ud fra din provokerende bemærkning lige før
Avatar billede snowball Novice
26. juli 1999 - 21:16 #21
Ud fra det her:

sååhh sååhh
mors lille snebold må altså ikke græde nu

så vil jeg gætte på du stadig er en plet på lagnet i dine forældres seng.

Snowball
Avatar billede wip13 Nybegynder
26. juli 1999 - 21:17 #22
Kun en lille fedtet møgunge vil blive ved med at vade rundt i det samme igen og igen
Avatar billede snowball Novice
26. juli 1999 - 21:21 #23
Det er jo dig der er problemer her. Du vil jo ikke fatte at det ikke kan lade sig gøre. SE DET NU I ØJNENE DIN PADE !!!

Snowball
Avatar billede reitzner Nybegynder
31. juli 1999 - 12:21 #24
Jeg har haft samme problem. Og der er ingen tvivl at du SKAL kende firewall-indstillingerne. Efter talrige og nyttesløse forsøg at gætte mig frem til portnumrene, gjorde jeg noget helt andet. Jeg påstod i ICQ-konfigurationen at jeg ikke sad bag en firewall (og tro mig, jeg gør). Og nu VIRKER det. Jeg kan sende og modtage beskeder, filer og URLer. Det eneste der ikke virker er chat-requests sendt til mig. Men det problem kan løses ved at vedkommende sender en besked til mig i stedet for. Der er nemlig intet i vejen for at jeg sender en chat-request til en anden, bare han/hun ikke også sidder bag en firewall.

Prøv, om du kan bruge det.
Avatar billede fumes Nybegynder
31. juli 1999 - 19:53 #25
Det er jo en OK løsning, men det virker kun fordi jeres firewall er åben for UDP porte. Hvis man vil have en smule sikkerhed åbner man ikke for de porte, så hvis jeres IT afdeling ikke har styr på sikkerheden kan det jo godt være at det virker !

Avatar billede fumes Nybegynder
31. juli 1999 - 19:54 #26
Eller selvfølgelig at i benytter programmer som er afhængige af at portene er åbne !
Avatar billede taffy Nybegynder
15. august 1999 - 10:40 #27
når du installere icq og starter det for første gang så spørger den om du har firewall og så siger du ja og trykker videre og videre jeg kendte ikke de settings til firewall'en jeg kørte det bare igennem
Avatar billede wip13 Nybegynder
15. august 1999 - 11:09 #28
siger du man kan trykker på "jeg kender ikke mine firewall-indstillinger" eller sådan noget?
Avatar billede wip13 Nybegynder
28. august 1999 - 09:41 #29
nå...