Avatar billede gizkor Nybegynder
09. oktober 2000 - 11:39 Der er 2 løsninger

problemer med netværk over hub

Jeg har 3 computere sat sammen i en hub, med en adsl router(wol) i uplink porten. Alle computerne kan sagtens koble på internettet, men af en eller anden grund kan de ikke se hinanden. Routeren hedder på lokalnetværket 192.168.1.1 og den computer der bliver tildelt ip nummer 192.168.1.2 kan sagtens se de andre maskiner. Det naturlige ville vel være, at tildele den næste maskine nummer 192.168.1.3 men det virker ikke! I det tilfælde mister maskinen både forbindlsen til lokalnetværket OG til routeren.
Der kommer ingen fejlmeddelelse når jeg prøver at gå ind under \"netværk\" i Windows´explorer (stifinder), i stedet \"dør\" den, og efter et par minutter siger den \"not responding\".
Avatar billede gozar Nybegynder
09. oktober 2000 - 11:49 #1
Er der lys i både routeren, og på netkortet, ved computeren med ip 102.168.1.3 ??

Prøv at sætte defaultl gateway, under netværk / egenskaber ffor tcp/ip på netkortet, til 192.168.1.1 og det samme under dns fanen!

Har du installeret microsoft klient til netværk, samt fil og printerdeling og delt en mappe/drev på 192.168.1.3

Er computerne i samme arbejdts gruppe / workgroub

Prøv at gå op i kør og skriv command (tryk enter)
Skriv:
ping 192.168.1.1
ping 192.168.1.2
ping 192.168.1.3

Og reportere tilbage hvad den skriver!
Avatar billede bubby Nybegynder
09. oktober 2000 - 13:59 #2
prøv at sætte routeren til automatisk at uddele ip-adresser! og så sæt routerens ip til 10.0.0.1