Avatar billede psyco01 Nybegynder
11. november 2002 - 08:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med memostørrelse i database

Jeg har et rimelig stort problem mht. det antal tegn der kan være i et memofelt i en Access database.
Jeg er ved at lave et site med upload af blandt andet kaldender og tekster fra en editor.
Ideen er at man skal kunne paste det man har lavet i word ind i editoren, problemet er bare alt det slamkode microsoft fylder i deres HTML.
Memofeltet jeg gemmer i bliver hurtigt fyldt op og fx kan hele kalenderen ikke være der.
Er der nogen der har forslag til løsning på problemet?

I må tage hensyn til sitets brugere, de er ikke for kloge på at det nye teknologi ;)
Avatar billede soes Nybegynder
11. november 2002 - 13:43 #1
det vil sige at der er mere end 64,000 tegn, synes at det lyder lidt vildt. Det er ikke noget med en ' eller " som det gaar galt med i stedet for?
Avatar billede psyco01 Nybegynder
11. november 2002 - 15:15 #2
Der er intet galt med koden og det er lidt vildt ja, men som sagt er det pga. Words måde at formatere til HTML.
Avatar billede soes Nybegynder
11. november 2002 - 16:41 #3
jeg ved ikke helt hvad formaalet er, men kunne folk ikke uploade dokumentet paa server og du saa viste det istedet?
Avatar billede psyco01 Nybegynder
11. november 2002 - 19:25 #4
så skulle jeg kunne konvertere word dokumenter til html på serveren. Det kræver at serveren har office installeret hvilke ikke er tilfældet.
Jeg bliver hosted så det er ikke noget jeg kan gøre noget ved.
Avatar billede soes Nybegynder
11. november 2002 - 22:15 #5
kan du ikke bare aendre content type i din response?
Avatar billede psyco01 Nybegynder
13. november 2002 - 13:31 #6
Fandt ud af det alligevel ikke havde noget med databasen at gøre.
Der var simpelthen bare for meget data i tekstfeltet i formen til min asp side kunne modtage det hele.
Fandt en måde at splitte det op i to tekstfelter med javascript.